تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه تربیت بدنی و مقام‌آوران مسابقات ورزشی فرهنگیان استان گلستان

گلستان(پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با تاکید بر رویکرد‌های علمی در آموزش‌‌های تربیت بدنی گفت باید بر اساس مباحث علمی و بروز فعالیت‌ها؛ برنامه‌های تربیت بدنی را طراحی کنیم تا علاوه بر تضمین سلامت جسمی دانش‌آموزان، روحیه نشاط و شادابی را در آنان ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه تربیت بدنی و مقام‌آوران مسابقات ورزشی فرهنگیان استان گلستان

صبح دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه تربیت بدنی و مقام‌آوران مسابقات ورزشی فرهنگیان استان گلستان با حضور سیدرضا نظری مدیرکل آموزش‌ و پرورش، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت و حسن مدرس زاده مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان گرگان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در کانون طه گرگان برگزار شد.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با تاکید بر رویکرد های علمی در آموزش‌ های تربیت بدنی گفت: باید بر اساس مباحث علمی و بروز فعالیت ها و برنامه های تربیت بدنی را طراحی کنیم تا علاوه بر تضمین سلامت جسمی دانش‌آموزان، روحیه نشاط و شادابی را در آنان ایجاد کنیم.

وی سلامت روان و جسم دانش‌آموزان را در گرو تقویت معلمان تربیت بدنی در مباحث علمی و نوین دانست و گفت: قدم اول تربیت تمام ساحتی سلامت جسم و روح دانش‌آموز است که باید با طراحی دقیق آموزشی مبتنی بر اصول علمی و بروز ورزشی انجام گیرد.

سیدرضا نظری یکی از اقدامات برجسته معاونت تربیت بدنی و سلامت را برگزاری مسابقات ویژه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: این مسابقات باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی و بارقه امید در بین فرهنگیان می‌شود.

نظری با اشاره به رقابت قریب به چهار هزار فرهنگی گلستانی در مرحله شهرستانی و استانی ابراز امیدواری کرد فرهنگیان ورزشکار استان گلستان بتوانند در مرحله کشوری نیز خوش بدرخشند و نتایج درخشانی کسب کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری این مسابقات در طول سال گفت: مسابقات فرهنگیان باید به صورت تداومی، در طول سال و در قالب مسابقات دوره‌ای (لیگ ورزشی) فرهنگیان جریان داشته باشد و در یک رقابت صحیح بهترین نفرات برای مسابقات کشوری انتخاب شوند.

نظری با اشاره ظرفیت بسیار خوب گلستان در زمینه های ورزشی گفت: استان ما استعداد های ناب و ویژه‌ای در رشته های کبدی، بسکتبال، والیبال و ... دارد که با برنامه ریزی دقیق و زیرساخت مناسب میتوانیم موجب بروز و ظهور این استعداد های ناب ورزشی در استان شویم و شاهد افتخار آفرینی آنان در سطح ملی و جهانی باشیم.

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت در این مراسم گفت: هدف این معاونت از اجرای ورزش کارکنان تقویت روحی و جسمی فرهنگیان و افزایش نشاط و شادابی و افزایش کیفیت زندگی فرهنگیان استان است.

وی افزود: فرهنگیان شرکت کننده در مرحله شهرستانی و در بخش ورزش همگانی در رشته های همایش های کوهپیمایی، دوچرخه سواری، پیاده روی همگانی و خانوادگی، جشنواره بومی محلی به تعداد ۷۳۲۰ نفر و در بخش مسابقات: ۳۸۴۸ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰۲۲ نفردر مرحله استانی (در دو بخش خانم و آقا): در ۶رشته ورزشی فوتسال (بالای ۴۰ و زیر ۴۰ سال) والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، به رقابت پرداختند.

ایشان خاطرنشان کرد: اعزام مسابقات کشوری در قالب شهرستان قهرمان توسط شهرستان های گرگان، گنبد، علی آباد، بندرترکمن، آزادشهر، آق قلا ، مینودشت از ۱۵ تیر لغایت ۲۸ تیر در ۶ استان و در ۶ رشته به تعداد ۸۴ نفر خانم و آقا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار