معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ در گفت و گو با پانا گفت :

عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان و فرصت مناسبی برای تبیین مفهوم ولایت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ ،ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم آن را بزرگترین عید شیعیان و بستر مناسبی برای تبیین موضوع ولایت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان و فرصت مناسبی برای تبیین مفهوم ولایت است

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ گفت: عید قربان و عید غدیر نسبت ابتدا و انتها با یکدیگر دارند به طوری که ابتدا نباشد هیچگاه انتهایی وجود نخواهد داشت، همانطور که در مراسم حج هم ابتدا قربانی می کنند و بعد به سرزمین غدیرخم می روند.

وی در رابطه با دهه ولایت و امامت گفت: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش «اهل‌ بیت(ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.

صاحب الزمانی افزود: عید غدیر، تکمیل کننده بعثت تمامی پیامبران است و اگر این روز در تاریخ دین اسلام اتفاق نمی افتاد، رسالت پیامبران ناقص می ماند و آیه شریفه «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» اثبات کننده تمامی شبهات در این رابطه است.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ گفت: اعتقاد راسخ دارم؛ پیامبر عظیم الشان اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) با تعیین حضرت امیر المومنین امام علی (ع) به مقام عظیم ولایت، ادامه راه انبیاء بزرگ الهی را از روز عید غدیر تضمین کردند.

خبرنگار دانش آموز: امیر رضا نژادحاجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار