حجت‌الاسلام صدیقی:

پیوستن به پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم است

کشف حجاب تعرض دشمن به هویت ما است

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، بحمدلله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی یک سیاست متوازن را پیش برد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیوستن به پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت فرارسیدن عید سعید غدیر، اظهار کرد: بعضی‌ها کتاب نوشتند و اسم کتابشان را گذاشتند، علی مرد نامتناهی، که بی‌ربط نگفتند.

وی افزود: اگر ولایت تبلیغ نشود، دین خنثی و مانند یک پیکر بی‌جان می‌شود. روح، حقیقت و ضمانت اجرای دین ولایت و امامت امیرالمومنین و ائمه است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم، اوصاف امیرالمؤمنین برای خداجویان ترسیم شده تا بدانند راه و راهنما علی (ع) است، یکی از این آیه‌ها، آیه تطهیر است که در شأن اهل بیت نازل شده است، آیه دیگری که در همین ایام باید پاس بداریم، آیه مباهله است. روز عید غدیر، روز بیعت با ولی تا دامنه قیامت است. روز عید غدیر مشهور به روز بیعت مردم با ولی‌فقیه زمانه است، بنابراین امروز بنده با همه شما همصدا می‌شوم تا با امیرالمؤمنین بیعت کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: امروز پرچم غدیر به دست ولی‌فقیه و مرجع عالیقدر آیت‌الله امام خامنه‌ای است، لذا با همه شما همصدا می‌شوم تا بگوییم که ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای. خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به الحاق دائم ایران به کشورهای عضو پیمان شانگهای گفت: پیوستن به پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، بحمدلله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی یک سیاست متوازن، بدون آنکه به شرق یا غرب وابسته باشیم، پیش برد و در این زمینه کاملا مستقل عمل کردیم.

مساله کشف حجاب ریشه در سیاست‌های استعماری انگلیس دارد

وی افزود: نکته دیگری که مساله روز بوده و مطالبه مردم است، حجاب است. مساله کشف حجاب ریشه در سیاست‌های استعماری انگلیس دارد و اولین افرادی که این را مطرح کردند، بهائی‌ها بودند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رضاخان چادرها را با سر نیزه برمی‌داشت و تا مدت‌ها میلیون‌ها بانوی ایرانی از خانه بیرون نمی‌آمدند تا مأموری متعرض چادر آن‌ها نشود، کشف حجاب تعرض به نظام خانواده است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مساله کشف حجاب مساله ساده فردی نیست، حجاب از مسائل اجتماعی اسلام است، کشف حجاب تعرض دشمن به هویت ما است. افرادی که آشوب و کشف حجاب کردند، در مقابل همه جمعیت مردم عددی نیستند، عده‌ای بهایی هستند و عده‌ای از خارج پول می‌گیرند تا این مسیر را ادامه دهند، عده دیگر افرادی هستند که غفلت می‌کنند. گروه سوم هم تابع باد هستند، هر طرف باد بوزد آن‌ها هم لجاجت می‌کنند، برای این‌ها هم باید برنامه‌ریزی کرد. لذا آنچه که توقع داریم این است که قاطبه زنان مومنه و باشرافت ایران که کشف حجاب را ضد ارزش و بیگانه پرستی می‌دانند و مردانی که صرف نظر از متدمن بودنشان، غیرتمند هستند، برنامه خاصی در هر مرحله‌ای برای مساله حجاب داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار