400 مدرسه خراسان جنوبی زیباسازی می‌شود

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت تابستان امسال 400 مدرسه استان با اعتبار 2 میلیارد تومان در طرح«شهید عجمیان» مرمت، بازسازی، بهسازی و زیباسازی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
400 مدرسه خراسان جنوبی زیباسازی می‌شود

سید علیرضا موسوی نژاد در دومین نشست شورای پروژه مهر استان خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه 64 مدرسه با 144 کلاس درس به بهره‌برداری میرسد.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی 77 درصدی طرح‌های مدرسه سازی اشاره کرد و ادامه داد: با افتتاح این تعداد مدرسه 17 هزار و 110 مترمربع به فضاهای آموزشی، تربیتی و پرورشی استان افزوده می‌شود.

وی گفت: مهمترین رسالت پروژه مهر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی است و تجلی فعالیت‌های انجام شده، آغاز بانشاط مدارس در اول مهر است.

موسوی نژاد بر افزایش قدرت تصمیم‌گیری و مشارکت جویانه مدارس تأکید کرد و افزود: پویاسازی، بانشاط سازی و توانمندسازی مدارس در گرو حضور مدیران خلاق، معلمان دلسوز و مشارکت فعال دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی است.

وی گفت: هدف اصلی پروژه مهر، خلق مدرسه شاداب و مهری بانشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است که از این منظر مهمترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی به‌شمار می‌آید.

کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی به شمار می‌رود و بیشترین کمبود در شهرستان بیرجند است به طوری که برخی مدارس مرکز استان به صورت دونوبت فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار