قدردانی امیرعبداللهیان از حمایت هند برای عضویت کامل ایران درسازمان شانگهای

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با وی ، از حمایت هند برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران درسازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی و براهمیت بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان در توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی امیرعبداللهیان از حمایت هند برای عضویت کامل ایران درسازمان شانگهای

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاریهای مشترک و دوستانه ایران و هند اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد شاهد فصل تازه ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابراز قدردانی از برگزاری خوب جلسه سران شانگهای به ریاست نخست وزیر هند و ابلاغ سلام صمیمانه رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران به نخست وزیر هند، دیدار و مشورتهای مستمر سران را حائز اهمیت در پیشبرد همکاریهای دوجانبه خواند.

ویکرام میسری، معاون امور بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند در این دیدار ، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای را تبریک گفته و الحاق ایران به این سازمان را موجد فرصتهای تازه برای گسترش همکاریهای دو کشور ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با همتایان ایرانی و روس در خصوص پروژه کریدور شمال -جنوب، مسائل زیرساختی و اداری موجود را در مذاکرات سه جانبه قابل رفع دانسته و ابراز امیدواری کرد همکاریهای فی مابین تداوم یافته، بیش از پیش گسترش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار