معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:«

رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در تولید گیاهان دارویی

تبریز (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی، آذربایجان‌شرقی را دارای رتبه دوم تولید گیاهان دارویی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه دوم  آذربایجان‌شرقی در تولید گیاهان دارویی

اکبر کرامتی در آئین اختتامیه جشنواره برداشت گل محمدی روستای عنصرود گفت: در استان 13 هزار هکتار زمین زیر کشت است که در آن نزدیک به 6 هزار هکتار انواع گیاهان دارویی مانند گل محمدی تولید می شود؛ همچنین بیش از 40 هزار گیاه دارویی داریم که از نظر اقتصادی و ارزش افزود مختص استان ما هستند.

وی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی مشکل داریم که ما خام فروشی می کنیم و محصولات با ارزش در بازار تهران عرضه می شوند. سعی داریم تا کمیته فنی گیاهان دارویی را بصورت جدی وارد عمل کنیم و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده گام های مثبتی در جهت افزایش سطح زیر کشت و استفاده از اقلام اصلاح شده بر خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: پس از استان فارس در تولید گیاهان دارویی رتبه دوم کشور را کسب کردیم و تلاش می کنیم تا زنجیره گیاهان دارویی را در استان ایجاد کنیم و کارخانه مربوط به این گیاهان دارویی نیر احداث می شود و در این راستا صندوق توسعه بخش کشاورزی آماده است تا تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

دانش آموز خبرنگار : سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار