قالیباف:

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است

بسیج، تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود/ امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌‌دار فرهنگ شهداست

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است، گفت سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است

محمدباقر قالیباف در کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همکاری ملی و جمعی را به تمام معنای خود شاهد بودیم. میدان دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود. هر شخصی با هر سبک زندگی، نگاه و با هر سلیقه‌ای و از هر قشری در دفاع مقدس حضور پیدا کرد. فضای جبهه فضای پاک و فضایی اخلاقی، با تقوا به همراه خرد جمعی، همکاری، همدلی، گذشت، دوستی و برادری به معنای واقعی خود بود. به همین دلیل با پیروزی و موفقیت بزرگ همراه شد.

وی به نقش مردم در پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حقیقت بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود. همکاری و حرکت ملی و مجاهدت یکپارچه از خانه‌ها تا پشت خاکریزها پیروزی را رقم زد. ساده‌ترین امکانات از سوی مردم فراهم شد. دفاع مقدس با یک حرکت جمعی و با چنین اراده‌ای از خانه‌ها تا پشت خاکریزها ادامه پیدا کرد.

تنها نقطه‌ای که آمریکا و شوروی با یکدیگر همکاری کردند، جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی بود

وی ادامه داد: باور به سنت‌های الهی و ایمان به مردم در سایه آن خداباوری ما را به پیروزی رساند. در آن زمان دو قطبی شرق و غرب در دنیا کامل بود کشورها یا در اردوگاه شرق بودند و یا در اردوگاه غرب به سر می‌بردند، تنها جمهوری اسلامی ایران بود که در این دو قطبی وجود نداشت؛ تنها نقطه‌ای که آمریکا و شوروی با یکدیگر همکاری کردند، جنگ ظالمانه و تحمیلی بود که صدام به نمایندگی از مبتکران علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بود.

خدای دفاع مقدس، خدای عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد است

رئیس مجلس گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در کنار آن سازماندهی و حضور مردم توامان با هم موفقیت را در جنگ به وجود آورد. امروز حتی در عرصه‌های صنعتی که ما می‌بینیم موشک هایپرسونیک با این کیفیت تولید می‌شود نتیجه همان روحیه دوران دفاع مقدس است که با ابتدایی‌ترین امکانات از تراشکاری‌های خیابان خمپاره ساختیم. باید باور کنیم که خدای دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت خدای عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد است اگر با همین باور جمعی در عرصه اقتصادی، مدیریتی و نحوه حکمرانی گام برداریم قطعا موفق خواهیم شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما در دهه ۹۰ دیدیم که مدافعان حرم و شهید سلیمانی با همین دو عامل در مقابل آمریکایی‌ها و همه اجانب آنان در منطقه ایستادند. مگر شهید قاسم سلیمانی چه امکاناتی داشت به جز اینکه به سنت‌های الهی باور داشت و با همراهی مردم به میدان رفت. شهید قاسم سلیمانی توانست با نوع رفتاری که متکی بر باورهای دوران دفاع مقدس بود و با همان روحیه در جنگ پیروز شود و بار دیگر باورهای دوران دفاع مقدس را زنده کرد. همه اینها برخاسته از همین فرهنگ ایثار و شهادت است. این حرکت جمعی در دهه ۹۰ نشان داد که این جامعه و ملت هنوز هم به آن باورها و فرهنگ ایثار و شهادت پایبند است. امروز مفتخریم که بگوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است، یک نهاد مکتبی است، یک نهاد ارزشی است، امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌‌دار فرهنگ شهداست.

سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج را خنثی می‌کند

وی ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است، سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است. چه در دوران دفاع مقدس و بروز و ظهور، در آن عرصه که افتخارهای بزرگی آفرید و برای همیشه در تاریخ این ملت باقی خواهد ماند و چه در دوران بعد از دفاع مقدس که این سپاه که برخاسته از بطن مردم است در هر زمان به فکر خدمت‌رسانی به مردم بوده و در عرصه محرومیت‌زدایی و حل مشکلات معیشتی مردم و هر حادثه‌ای که برای مردم رخ داده است در خدمت به مردم درنگ نکرده است. امروز سپاه پاسداران با قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد. سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار