5110 اثر رادیویی در جشنواره «آیین سخن»

تهران (پانا) - مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران گفت 5110 اثر رادیویی به جشنواره «آیین سخن» ارسال شده است ، همچنین از ۴ پیشکسوت رادیو ایران در این رویداد فرهنگی تجلیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
5110  اثر رادیویی در جشنواره  «آیین سخن»

عصر امروز نشست خبری دومین جشنواره ملی آیین سخن در سالن جلسات معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران با ابراز امیدواری درباره افزایش همکاری این شبکه رادیویی و رسانه‌ها گفت: پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ایرانیان است. برای حفظ هویت ملی باید این زبان را حفظ کنیم، در طول تاریخ خیلی‌ها تلاش کردند این پیوند از بین برود که در سال‌های اخیر و با پیشرفت‌های تکنولوژیک این تلاش‌ها شکل دیگری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری و هوشیاری برخی مسئولان و اهالی فرهنگ و البته همت مردم این تلاش‌ها تا حد زیادی خنثی شده است، گفت: زبان فارسی عامل وحدت‌بخش بین همه اقوام است. علاوه بر این در کشورهای فارسی زبان هم عامل وحدت بوده است. رادیو همواره در پاسداشت زبان فارسی پیشرو بوده، از حدود سال ۹۵ برنامه «باغ هنر» به صورت ویژه به پاسداشت زبان فارسی پرداخت و به تدریج در قالب پویش های مختلف ادامه پیدا کرد تا این که از سال گذشته تبدیل به جشنواره شد.

وی افزود: امسال آثار دریافتی تقریبا دو برابر شده و این نشان می‌دهد که هم در بین مردم و هم برنامه‌سازان توجه ویژه‌ای به این موضع شده است.

آذرمکان گفت: دوشنبه دوازدهم تیرماه ساعت ۱۴مراسم اختتامیه در استودیو شماره یک معاونت صدا برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: هزار و۵۱ اثر رادیویی به دست ما رسیده ۷۳۳ اثر برنامه رادیویی حرفه‌ای است. بخش ویژه هم داشتیم که درباره نظامی گنجوی بود و ۶۱ اثر را شامل می‌شد، بخش‌ مردمی ۷۱ اثر و در بخش فضای مجازی ۱۷۹ اثر داشتیم. سال گذشته حدود ۵۳۰ اثر داشتیم و امسال تصمیم گرفتیم در بخش‌های مختلف در هفت بخش مختلف ۲۳جایزه بدهیم. در هر بخش یک جایزه و یک دیپلم افتخار اهدا می‌شود.

مدیر رادیو ایران افزود: تجلیل از چهار پیشکسوت رادیو ایران یکی دیگر از برنامه‌های امسال است. تورج نصر، علی آذری، ناهید ترابی و ناصر ملائیان پیشکسوتانی هستند که در این مراسم از آنان تقدیر به عمل می آید. یازده شبکه سراسری رادیو در این جشنواره شرکت کرده‌اند. از بین این یازده شبکه، شبکه‌های صبا، فرهنگ و ایران در همه بخش‌ها شرکت دارند و سایر شبکه‌ها در برخی شاخه‌ها حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار