عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد:

ارسال لایحه‌ای برای ساماندهی فرهنگیان از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت قرار شده است که دولت درباره ساماندهی نیروهای فرهنگی، لایحه‌ای به مجلس تقدیم کند، اگر تا تاریخ مقرر لایحه به مجلس نرسد، نمایندگان طرح کمیسیون آموزش برای ساماندهی نیروهای فرهنگی را در دستورکار قرار خواهند داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ارسال لایحه‌ای برای ساماندهی فرهنگیان از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با پانا ‌درباره آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در مجلس ‌گفت: «ما در کمیسیون آموزش، طرح ساماندهی نیروهای فرهنگی را به سرانجام رساندیم و تقدیم صحن کردیم، دولت به ما گفت لایحه می‌دهد و ما منتظر اقدام دولت هستیم. ما اکنون نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم. کمیسیون یک سال و چند ماه بر روی این طرح کار کرد. قرار شده این لایحه به ما برسد، همچنین ما مقرر کردیم که جلسه‌ای داشته باشیم و تاریخی تعیین کنیم و اگر تا تاریخ مشخص این لایحه به دست ما نرسد، نمایندگان طرح را وارد دستورکار خواهند کرد.»

این نماینده مردم در خانه ملت همچنین درباره اهمیت مباحث آموزشی در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد:‌ «‌در برنامه هفتم توسعه باید به‌صورت جدی به آموزش توجه شود. باید در برنامه هفتم توسعه، موضوع مهارت‌آموزی جایگاه ویژه داشته باشد. اینطور نباید که همه دنبال دالانی بگردند که از مدرسه به دانشگاه وارد شوند.»

وی ادامه داد: «بچه‌ها باید به سمت و سویی سوق داده شوند که پس از فارغ‌التحصیلی از متوسطه دوم بتوانند کاری انجام دهند نه اینکه حتما بخواهند وارد دانشگاه شوند تا مهارتی یاد بگیرند.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «متاسفانه از قبل سیاستی وجود داشته که همه به دانشگاه بروند؛ برای آموزش هزینه می‌کردیم اما خروجی آموزش نداشتیم، اشتغال، کارآفرینی و تولید و ... نداشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار