عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

مشکلات معلمان باید با همسویی سه قوه به صورت ریشه‌ای حل‌ شود

تهران (پانا) - محمد‌رضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام درمجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در پیامی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، هفته معلم را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات معلمان باید با همسویی سه قوه به صورت ریشه‌ای حل‌ شود

‌محمد‌رضا احمدی سنگری عضو هیأت رئیسه و دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در پیامی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ، روز معلم را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

((هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ)) (سوره جمعه - آیه 2)

‌«اوست آن کس که در میان بی‌سوادان فرستاده‏‌ای از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت بدیشان بیاموزد و [آنان] قطعا پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند»

چه زیبا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند ((‌معلمی شغل انبیا است)) و به راستی این معلم است که چراغ معرفت را در دل خاموش فرزندان این مرز و بوم روشن می کند و او را به رستگاری سوق می‌دهد.

هفته بزرگداشت مقام معلم در سالی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است مستمرا مفهومِ ویژه‌ای را تبیین میکند.

12 اردیبهشت سالروز شهادت علامه و استاد شهید مرتضی مطهری بهانه‌ای است که از مقام والای استاد و معلم یاد کنیم و این روز را گرامی بداریم.

معلّمان به عنوان اصلی‌ترین رُکن نظام آموزشیِ پایه در همه‌ی کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه شناخته می‌شوند و باید به رضایتمندی آنها توجه ویژه شود.

امروزه ‌متاسفانه ما شاهد هستیم که معلمین ما دغدغه معیشت‌، امنیت شغلی و نابسامانی حقوق ‌و استخدامی دارند، لذا این مشکلات باید باهمسویی ۳ قوه هر چه سریع‌تر ریشه‌ای حل‌ شود تا شاهد آینده‌ای روشن برای فرزندان کشورمان باشیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری‌، روز معلم را به همه افسران سپاه دانش، فرهنگیان زحمتکش در مسیر توسعه و پیشرفت تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و بر خود لازم میدانم به عنوان نماینده ملت و عضوی از کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری برای تعالی و توسعه علمی کشور تلاش و از حقوق قانونی فرهنگیان دفاع نمایم.»‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار