احمدی در گفت‌و‌گو با پانا:

در تصویب برنامه هفتم توسعه باید نکات کلیدی در حوزه آموزش مدنظر قرار گیرد

انبوه سازان باید مکان آموزشی را در نظر بگیرند/ هیچ‌گونه طرحی در جهت اصلاح قانون انبوه‌سازان در کمیسیون آموزش مطرح نیست

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه باید نکات کلیدی به خصوص در حوزه آموزش مدنظر قرار گیرد تا برنامه‌ای جامع و کامل به تصویب برسد و موجب توسعه کشور شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
در تصویب برنامه هفتم توسعه باید نکات کلیدی در حوزه آموزش مدنظر قرار گیرد

محمدرضا احمدی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص ابعاد آموزشی برنامه توسعه هفتم، اظهار کرد: «در تمامی امور آموزش حرف اول را می‌زند و دغدغه مقام معظم رهبری نیز همین است به گونه‌ای تاکید کردند که مشکلات جامعه باید در مدارس رفع شود؛ اگر مدرسه خوب هدایت شود، جامعه درست هدایت خواهد شد.»

وی افزود: «در جهت تربیت و پرورش دانش آموزان باید از ابتدا پایه را تقویت کنیم؛ هویت دینی باید در مدارس تقویت شود. عرق به پرچم، خاک و کشور باید در مدرسه نهادینه شود.»

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: «مسئولان باید فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان سراسر کشور در نظر بگیرند. تجهیزات و امکانات آموزشی باید کافی باشد که نوجوانان و جوانان درس را فرا بگیرند.»

وی اضافه کرد: «در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه باید نکات کلیدی را به خصوص در حوزه آموزش مدنظر داشته باشیم تا برنامه‌ای جامع و کامل به تصویب برسد و موجب توسعه کشور شود.»

احمدی درباره الزام مدرسه‌سازی برای انبوه‌سازانی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی می‌سازند نیز بیان کرد: «ساخت شهرک و واحد مسکونی نباید بدون در نظر گرفتن آموزش باشد، چون در این صورت قطعا آسیب خواهیم دید. از آنجایی که دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند، انبوه سازان باید مکان آموزشی را در نظر بگیرند. در مجموع ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا فرآیند آموزشی خوبی داشته باشیم.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «تاکنون هیچ‌گونه طرحی در جهت اصلاح قانون انبوه‌سازان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار