تکرار حادثه تلخ مرگ یوز آسیایی در اثر تصادف

سمنان (پانا) - یک قلاده یوزپلنگ آسیایی بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده میامی _سبزوار تلف شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تکرار حادثه تلخ مرگ یوز آسیایی در اثر تصادف

بروز حادثه تلخ مرگ یوزپلنگ های آسیایی در جاده های استان سمنان همچنان ادامه دارد و باتوجه به کمیاب بودن این گونه و در حال انقراض بودن این جانور توجه جدی مسئولان و دوستداران محیط زیست لازم وضروری است.

شایان ذکر است که مدیرکل محیط زیست استان سمنان با توجه به اتفاق روی داده عنوان کرد: متاسفانه، بار دیگر یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در حوالی منطقه‌ای موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی ـ سبزوار براثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه و تلف شده است. بعد از بررسی‌های بیشتر اخبار جدیدتری از هویت این یوز ‌و چگونگی سانحه اعلام می‌شود. ذخایر و اندام‌های ژنتیکی این یوز نیز برای استفاده در آینده به بانک رویان منتقل خواهد شد.

لازم به ذکر است معاون طبیعی محیط زیست سمنان در خصوص مرگ این یوزپلنگ تصریح کرد: ممکن است یوزپلنگ مادر برای 5 الی 6 روز به محل تصادف توله اش که روز گذشته در جریان یک تصادف جاده ای تلف شده، برگردد. اقداماتی برای حفظ مادر و توله دیگرش در حال انجام و پیگیری است.

همکاران ما با روشن کردن نورافکن در شب باعث افزایش روشنایی مسیر تردد خودروها و عدم حضور یوزپلنگ مادر در محل وقوع حادثه می‌شوند.

دانش آموز خبرنگار: طاها یزدانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار