مشارکت محیط‌بانان میاندشت و توران برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت برای حفاظت از آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ آسیایی مرزهای سیاسی منطقه را کنار گذاشته و همدل و همصدا برای حفاظت از کریدور میاندشت- توران تلاش می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت محیط‌بانان میاندشت و توران برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، رضا شکاریان، اظهار کرد: با توجه به اطمینان از حضور و تردد یوزپلنگان بین دو منطقه میاندشت و توران به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم تاکید شده است که کار پایش و آموزش جوامع محلی کریدور را در دستور کار خود قرار دهند و برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مرزهای سیاسی این منطقه را کنار بگذارند.

وی افزود: در همین راستا محیط بانان میاندشت در حفاظت از جاده میامی- سبزوار حضور فعال داشته و در مورخه ششم تیر ماه ضمن مراقبت و حفاظت، موفق شدند از یوزپلنگ مادر (هلیا) و توله اش تصویربرداری کنند.

شکاریان افزود: در چند روز گذشته هنگام تردد خودروها، یک قلاده یوزپلنگ از جاده با یک خودرو تصادف کرده و تلف شد.

وی ادامه داد: پیش از آن نیز یک قلاده یوزپلنگ آسیایی ماده نیز در این مسیر با خودرو تصادف کرده و تلف شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد کریدوری که محل رفت و آمد یوزپلنگ آسیایی میان خراسان شمالی و سمنان است نیز اظهار کرد: در واقع این منطقه در حال حاضر جزو مناطق حفاظت شده نیست و طرح و نقشه های این پروژه برای ارتقای آن به سازمان محیط زیست ارسال شده و باید در شورای عالی محیط زیست مصوب شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان‌شمالی افزود: با توجه به حساسیت این گونه، در تلاش هستیم تا برای حفاظت هرچه بهتر آن، این منطقه را تبدیل به منطقه حفاظت شده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار