نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ است اما باید تکلیف اعداد و ارقام به نفع نظام تعلیم و تربیت مشخص شود

باید سیاست‌گذاری دقیقی صورت گیرد که وظیفه هر دستگاه در ارتباط با آموزش و پرورش مشخص شود

تهران (پانا)‌ - نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه ‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهت‌گیری برنامه هفتم توسعه به‌سمت آموزش است، تاکید کرد باید مشخص شود هر دستگاه و نهاد در ارتباط با آموزش و پرورش چه کاری انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ است اما باید تکلیف اعداد و ارقام به نفع نظام تعلیم و تربیت مشخص شود

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت مباحث آموزشی در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد:‌ «‌‌در حوزه آموزش کشور، مهمترین مساله، ‌آموزش و پرورش است؛ دستگاهی که 15 میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی دارد. درست است که لایحه برنامه هفتم، موضوع آموزش را پررنگ دیده اما این موادی که آورده و گفته است که همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و ظرفیت‌های خود را در صورت لزوم در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، کلی‌‌گویی است. برنامه باید جهت‌گیری داشته باشد؛ یعنی مشخص شود این دستگاه‌ها دقیقا چه کمکی باید داشته باشند و چقدر باید کمک کنند.»

وی ادامه داد: «مثلا در حوزه صنعت باید گفته شود که برای نمونه یک درصد از درآمد خود را به تجهیز هنرستان‌ها اختصاص دهند، یا در بخش‌های دیگر هم باید عدد و رقم ذکر شود.»

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد:‌ «ما باید در تلفیق روی عدد و رقم‌ها در ارتباط با آموزش و پرورش صحبت کنیم. هر کدام از بخش‌های مختلف اقتصادی و بانک‌ها چقدر می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند؟ باید اعداد ‌و ارقام ذکر شود.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «ما قانون داریم که بانک‌ها دو درصد از سود خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند، اما این اجرا نمی‌شود یا وزارت نفت چه تعهدی نسبت به آموزش و پرورش دارد؟ بنابراین باید بگویم که درست است که جهت‌گیری در لایحه به‌سمت آموزش و پرورش است اما چون عدد و رقم ندارد تلکیف روشن نیست.»

کوچکی نژاد در پایان تاکید کرد: «‌قطعا در کمیسیون تلفیق بر روی عدد و رقم‌ها کار خواهیم کرد تا مشخص کنیم که هر دستگاهی در ارتباط با آموزش و پرورش چه کاری باید انجام دهد. باید سیاست‌گذاری دقیقی صورت گیرد که وظیفه هر دستگاهی در این زمینه چیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار