نماینده اولیای بهارستانی در همایش نه به اعتیاد ناحیه یک بهارستان:

حمایت افراد مبتلا به بیماری اعتیاد توسط نزدیکان، امری ضروری است

بهارستان یک(پانا)- نماینده اولیای بهارستانی در همایش نه به اعتیاد به نمایندگی از سایر اولیا، با توجه به مضرات اعتیاد، حمایت افراد مبتلا به بیماری اعتیاد توسط خانواده و دوستان آنان را امری ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت افراد مبتلا به بیماری اعتیاد توسط نزدیکان، امری ضروری است

مجتبی راد اولیا دانش‌آموز بهارستانی به نمایندگی از سایر اولیا، در همایش نه به اعتیاد ناحیه یک بهارستان که در سالن اجتماعات شهید مطهری برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر، موضوعی جهانی و مهم است که نه تنها در کشور ما، بلکه در اکثر کشورهای جهان هم وجود دارد.

وی افزود: خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند؛ زیرا اگر یکی از اعضا خانواده دچار مشکل اعتیاد باشد، باعث تشویق اعضای دیگر به خصوص کودکان و نوجوانان می‌شود تا آنها نیز به این بیماری خانمان‌سوز، دچار شوند.

راد در ادامه گفت: مواد مخدر، تاثیرات منفی بر جسم و روح انسان دارد و باعث اختلالات در خواب شخص مصرف‌کننده می‌شود؛ همچنین این بیماری موجب می‌شود که شخص مصرف کننده مدت زمان زیادی را بیدار بوده و انرژی بسیاری داشته باشد و یا به طور بلعکس، مدت زمان زیادی را در خواب به سر ببرد و انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه را، نداشته باشد. مواد مخدر موجب افزایش اضطراب و استرس فراوانی شده و عامل اصلی بیماری‌های زیادی مانند بیماری قلبی، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، کبدی، مغز و اعصاب و... در انسان‌ها، محسوب می‌شود.

این پدر دلسوز بهارستانی، در ادامه تشریح کرد: مشکلی که در اثر مواد مخدر، شیوع بسیاری پیدا کرده است، خودکشی بوده و بسیاری از مصرف کنندگان با مصرف مواد مخدر، دست به خودکشی می‌زنند که این کار بدلیل دستور غلط ذهن، صورت می‌گیرد. مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مانند جرم، جنایت، خشونت و...، موجب شیوع وابستگی به مواد مخدر می‌شود و در این خصوص، آموزش و پرورش، صدا و سیما و نهادهای مختلف در تلاش هستند تا مسئله‌های مهم را بازگو کنند و افراد را از خطرات اعتیاد، آگاه کنند.

راد در پایان این همایش خاطرنشان کرد: افراد برای دوری از اعتیاد و مواد مخدر، نیاز به حمایت دارند و دوستان و اعضا خانواده آنان افرادی هستند که در این مورد، می‌توانند به اشخاص، یاری برسانند؛ بنده به عنوان یک شهروند و پدر یک خانواده امیدوار هستم تا روزی فرا برسد که دیگر شاهد اعتیاد جوانان کشورم نباشم.

خبرنگار دانش‌آموز: مونا سادات زیوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار