برگزاری اردو های عملی و مهارتی آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دختر در شهرستان نجف آباد

اصفهان (پانا) - اردوهای عملی و مهارتی آمادگی دفاعی از مدارس مختلف برای دانش‌آموزان دختر پایهٔ نهمی در شهرستان نجف آباد استان اصفهان و دیگر شهرستان‌های اطراف در آموزشگاه سما واقع در(امیر آباد) نجف آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردو های عملی و مهارتی آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دختر در شهرستان نجف آباد

تقویت آمادگی دفاعی در همه افراد جامعه بخصوص دانش آموزان از ارکان مهم و اساسی کشور به شمار می‌رود، این موضوع آنقدر حائز اهمیت است که؛ امام خمینی بنیانگذار انقلاب کبیر اسلامی نیز آمادگی دفاعی را نیازی مهم برای مردم هر کشور دانسته و همچنین درباره این موضوع می فرماید:هر انسان مخلص و متعهدی که آمادگی دفاعی را لازمه حیات جامعه اسلامی بداند، در نزد خدا آبرومند می‌شود.

این مسئله تا حدی مهم است که امروزه درس آمادگی دفاعی جزءدروس الزامی دوره اول و دوم متوسطه به شمار می‌رود و محتوای آن با در نظر گرفتن شرایط دنیای امروز و متناسب با نیاز دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

هدف درس آمادگی دفاعی ایجاد روحیه ایثار است و از محورهای اصلی کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم می‌توان به موضوعاتی مانند:امنیت، تهدید، تهاجم، دفاع، انقلاب اسلامی، بسیج و مباحث مربوط به عرصه دفاع نظامی و غیرنظامی اشاره کرد، این محورها به همراه آموزش مهارتی هستند و نقش موثری در حفظ استقلال فرهنگی و سیاسی کشور دارند.

با توجه به اهمیت مسئله تقویت آمادگی دفاعی در دانش آموزان، در هفته های پایانی اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه سال ۱۴۰۲، اردو های عملی و مهارتی آمادگی دفاعی از مدارس مختلف برای دانش آموزان دختر پایهٔ نهمی در شهرستان نجف آباد استان اصفهان و دیگر شهرستان های اطراف در آموزشگاه سما واقع در (امیر آباد)نجف آباد برگزار شد.

برگزاری این اردوها با هدف تقویت و پرورش توانایی ها و مهارت های دفاعی و نظامی است و همراه با آموزش های عملی و مهارتی در زمینه آشنایی دانش آموزان با ابزارهای نظامی و راهکارهای موثر در مبحث جهت یابی که بر اساس نیازهای دانش آموزان در جامعه اسلامی طراحی شده اند.

در این اردوهای مهارتی و عملی مواردی مانند اجزای اسلحه، باز کردن و بستن اسلحه، دست گرفتن اسلحه و... به دانش آموزان آموزش داده شد و با تدریس و سخنرانی های اساتید آمادگی دفاعی، استادان حوزه علمیه شهرستان، جانبازان جنگی، نیروهایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج استان اصفهان و شهرستان نجف آباد همراه بود.

بدیهی است هر قدر که دانش آموزان ما آماده تر و توانمندتر باشند، دشمنان اسلام و ایران جرات حمله و مداخله نخواهند داشت چرا که دفاع، جزئی از هویت یک ملت زنده است.

دانش آموز خبرنگار: مرضیه سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار