رئیس کل دادگستری اردبیل

مهم‌ترین راهکار برای کاهش اختلافات و جرایم، اقدامات پیشگیرانه است

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت اقدامات پیشگیرانه از مهم‌ترین عوامل در کاهش اختلافات و جرایم بوده و اقدام موفق در امر پیشگیرانه منوط به ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آن است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین راهکار برای کاهش اختلافات و جرایم، اقدامات پیشگیرانه است

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری کل این استان برگزار شد، اظهار کرد: مدیر و مدبر و نیز قانونمداری از مهمترین شاخصه‌های رفتاری شهید بهشتی بود و ترویج و نشر اندیشه و طرز تفکر شهید بهشتی در بحث حقوقی و یا اجتماعی موجب رفع مشکل و گره‌گشای بسیاری از معضلات و مسائل است که باید برای نهادینه کردن اینگونه تفکرات در جامعه به ویژه در بین مسئولان برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش شود.

وی در ادامه با بیان آمار رسیدگی پرونده‌ها در محاکم قضایی، تشکیل حجم بسیار از پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان را در شان و متناسب جایگاه مردم ولایی و حسینی اردبیل ندانست و افزود: ضروری است تا همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در همکاری و هماهنگی کامل با مردم با اتخاذ راهکار‌های پیشگیرانه کمک خوبی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم باشند.

رئیس کل دادگستری استان اقدامات پیشگیرانه را از مهمترین عوامل در کاهش اختلافات و جرایم ذکر کرد و گفت: اقدام موفق در امر پیشگیرانه منوط به ایجاد زیر ساخت‌های مرتبط با آن است و باید شرایط طوری فراهم شود تا اقدامات پیشگیرانه به طور عملی در جامعه نمود پیدا کند.

کثیرلو هم چنین استفاده از ظرفیت‌های فن‌آوری‌های نوین در امر خدمت رسانی را که یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در سند تحول قضایی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها به منظور تسهیل، تسریع و شفاف سازی در خدمت رسانی موظف به بهره مندی بیش از پیش از تکنولوژی‌های نوین هستند، چنانچه دستگاه قضایی استان نیز در این خصوص اقدامات موفقی داشته بطوریکه بیش از ۹۶ درصد ابلاغ‌ها را بصورت الکترونیکی انجام می‌دهد و نیز اقدامات موفقی در دادرسی‌های الکترونیکی، دفاتر خدمات قضایی و ... انجام داده است که البته تا رسیدن به نتیجه دلخواه که همان کسب رضایتمندی عمومی مردم است انجام خواهد داد.

وی گفت: قانون‌مداری و اقدام بر اساس قانون در انجام وظایف و رسالت‌ها و نیز نظارت و رصد مستمر بر زیر مجموعه‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار