آزادی ۳۰۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد ۳۰۵ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان آزاد شدند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آزادی ۳۰۵ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان اردبیل

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در تشریح برنامه‌های آتی و اولویت‌دار دستگاه قضایی استان مجموع عملکرد دادسرای عمومی انقلاب را در شاخص‌های شش گانه ارزیابی مطلوب دانست و اظهار کرد: آنچه ارزیابی‌ها مشخص می‌کند شناخت نقطه ضعف‌ها و قوت هاست که باید برای برطرف کردن ضعف‌ها و رفع مشکلات و نیز تقویت نقاط قوت است.

وی با بیان رویکرد‌های اصلی دستگاه قضایی استان اتقان آرا و استفاده از فن آوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم را از مهمترین اهداف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: لزوم نظارت و آموزش به زیر مجموعه‌ها برای بهرمندی بیشتر از سیستم‌های الکترونیکی برای تسریع در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی یک امر بسیار مهم و ضروری است که بایستی برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مقوله پیشگیری از وقوع جرم کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم را فرصتی برای پرداختن به پرونده‌های مهم برشمرد و افزود: هر چه از میزان ورودی پرونده‌ها در شعب کاسته شود قضات فرصتی بیشتر برای رسیدگی دقیقتر و به تبع آن زمینه صدور آرای متقن فراهم می‌شود.

کثیرلو در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد موفق امور، نیروسازی و کادرسازی را از برنامه‌های دستگاه قضایی بر شمرد و گفت: ترکیب نیروی جوان و با استعداد در کنار نیرو‌های با تجربه و مجرب در رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلی قوه قضائیه بسیار اثربخش است و دادگستری استان نیز در این همین راستا برنامه‌های خود را به جد پیگیری می‌کند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات و عملکرد خداپسندانه آنان در فراهم نمودن زمینه آزاد سازی زندانیان نیازمند جرایم مالی و غیرعمد اظهار کرد: بسیار پسندیده و به اصطلاح "احسان در احسان" است که مردم عزیز و نیکوکاران معزز با همراهی و مساعدت مسئولین شادی را به اشتراک گذاشته و با کمک یکدیگر مددجویانی را که به دلایل جرایم مالی غیرعمد از حضور در کنار خانواده محروم هستند را آزاد و به آغوش خانواده بازگردانند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: این حضور و مشارکت خیرین گرانقدر نمادی از ارزش‌های الهی و انسانی و تبلور و تجلی همدلی مردمان نیک از دیار دارالارشاد و دارالامان اردبیل است که نوعدوستی و انسان دوستی را به نمایش گذاشته است.

کثیرلو با اعلام وضعیت تأسف بار خانواده‌های زندانیان، دستگیری و حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های زندانیان را مهم دانست و به لزوم مساعدت و دستگیری خیرین از این خانواده‌های در معرض آسیب‌ها و تهدید‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی در ادامه فرهنگ سازی و ترویج همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان را یک امر مهم دانست و افزود: در سال گذشته به همت ستاد مردمی دیه استان ۷۳ مورد مراسم جشن گلریزان برگزار شد که به دنبال آن، ۳۰۵ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان از طریق گذشت شکات، تسهیلات بانکی، تقسیط و... از زندان‌های استان آزاد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار