قالیباف در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه:

شهید‌بهشتی به نسل جوان ثابت کرد که پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت شهید‌بهشتی به نسل جوان ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست. 

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌بهشتی به نسل جوان ثابت کرد که پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست

محمدباقر قالیباف در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر، اظهار کرد: در این ایام، شاهد یک رویکرد تحول‌گرا و سازنده در همه سطوح قوه قضاییه و به‌ویژه در ریاست قوه بودیم. هفته قوه قضاییه را به تمامی زحمت‌کشان این عرصه در بخش‌های اداری و قضایی و به‌ویژه به قضات شریف و امین و شجاع تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: هر موقع نام قوه قضاییه می‌آید، در ذهن همه مردم ما بلافاصله نام شهید‌بهشتی، سیدالشهدای هفتم تیر متبادر می‌شود. ما قوه قضاییه را به نام شهید‌بهشتی می‌شناسیم که این هم مایه افتخار همه ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انصافاً شهید‌بهشتی، تجسمی از تلازم علم و عمل بود. او به تمام معنا مصداق ایمان، اخلاص، ایثار و تلاش برای رفاه مردم بود. او برای تعالی ارزش‌های انقلاب، از آبروی خود گذشت. او برای انسجام و اتحاد در جامعه،‌ سکوت کرد. شهید‌بهشتی برای نسل جوان ما روشن کرد و ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست. او با همه وجود، زمان‌شناسی را به همه ما درس داد.

وی اضافه کرد: شهید‌ بهشتی به ما یاد داد که با حداقل مشترکات می‌توانیم برای پیشرفت انقلاب تلاش کنیم و لازمه استقلال، استفاده از ظرفیت همه ملت است و پیروزی ما نتیجه همین یکپارچگی است.

وی با بیان اینکه امروز مطالبه مقام معظم رهبری از ما تحول است، افزود: برای این تحول نیاز داریم تا باور حقیقی به نقش مردم پیدا کنیم، دو عنصر مردم باوری در پرتو خداباوری می‌تواند پایه این تحول در همه عرصه‌ها به ویژه حکمرانی در بخش‌های مختلف باشد.

قالیباف گفت: امروز مهم‌ترین رسالت قوه قضاییه احیای حقوق عامه است و این در حکمرانی اسلامی حق مردم است، اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم هم به وظیفه خود آشنا می‌شوند ما وظیفه داریم آگاهی‌بخشی کنیم که مردم چه حقی بر گردن یکایک ما دارند، اگر مردم با آن آشنا شوند، با حقوق و وظیفه خود نیز آشنا می‌شوند. اگر اینگونه شد، تردید نکنید اعتماد که بزرگترین سرمایه اجتماعی است، در جامعه شکل می‌گیرد و منجر به مشارکت معنادار مردم در همه عرصه‌ها می‌شود، این به معنای موفقیت و پیشرفت و قدرت حل مساله است.

وی تاکید کرد: توجه به کاهش اطاله دادرسی از موضوعات مهم است و ما در مجلس هرچه که در این راستا نیاز باشد، در اولویت قرار می‌دهیم. برای مبارزه با فساد و جرم، نقش قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در حوزه تقنین و نظارت به درستی می‌تواند بسترهای فسادزا را از ریشه بخشکاند. این هماهنگی و همراهی بخش‌های اجرایی، قضایی با قانونگذاری و نظارت را می‌توانیم به‌صورت قطعی پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار