مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه بدون وجود مدیر تحولی امکان‌پذیر نیست

کلات (پانا) - مدیر‌آموزش‌ و‌ پرورش‌ کلات گفت اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه بدون وجود مدیر تحولی امکان‌پذیر نیست.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه بدون وجود مدیر تحولی امکان‌پذیر نیست

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان گفت: تابستان فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف هایمان در کار است، اگر ضعف هایی وجود دارد آنها را احصا کرده تا برای سال تحصیلی آینده بتوانیم با برنامه ریزی درست آن را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: باید در این فرصت مناسب با تمرکز بر اهداف، برنامه ریزی، راهبردها، برخوردها و .. و رصد موضوعات بتوانیم در جهت مثبت، تغییراتی اعمال کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود:با توجه به اینکه امتحانات نوبت دوم به پایان رسیده است، نیازمند آن هستیم نتایج تجزیه و تحلیل شود تا بدانیم در مقطع ابتدایی با تلاش ها، نظارت ها و کلاس های تقویتی که برگزار شده و دانش آموزانی که نتوانسته اند ارتقا پیدا کنند و نیاز به تلاش دارند چه کسانی هستند و با توجه به اینکه زمان کمی داریم باید با برنامه ریزی درست نرخ گذر صد درصدی داشته باشیم و حتی یک نفر هم از تحصیل باز نماند.

وی ادامه داد: در موضوع بازماندگان از تحصیل نباید در چارچوب مقررات اداری عمل کنیم، جذب بازماندگان از تحصیل یک تکلیف شرعی،اخلاقی و انسانی است، چراکه اگر دانش آموزی از تحصیل باز بماند قطعا دچار آسیب های فراوانی خواهند شد و قطعا بر فرهنگ جامعه نیز تاثیرگذار خواهد شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه رمضان پروانه به تشریح اهداف و اقدامات صورت گرفته در آن پرداخت، طرح شهید عجمیان(قرارگاه جهادی، عدالت تربیتی،نصیب برابر آموزشی) بود.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه زیباسازی، گازکشی، ساخت سرویس های بهداشتی، سیستم های گرمایشی و...در مدارس انجام شده است، باید تلاش کنیم کاستی های باقیمانده نیز مرتفع شود که این امر با همت شما راهبران محترم اتفاق خواهد افتاد. ما نیز در حوزه ستادی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به هر شکل ممکن و با وجود سختی ها کار هیچ مدرسه ای ناتمام نماند.

انتخاب و انتصاب مدیران موضوع دیگری بود که این مقام مسئول در اینخصوص گفت: همه ما می دانیم اجرای سند تحول بنیادین بلاشک یک اصل بوده و اجرای آن بدون مدیر تحولی رخ نخواهد داد.

وی بیان کرد: همه مدیران مدارس و همکاران برای ما محترم هستند، اما برخی از جابجایی ها و انتصابات جدید به منظور پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت صورت می گیرد، چرا که ما نسبت به سرنوشت و آینده دانش آموزان تعهد داریم.پس طبیعتا تغییری مطلوب خواهد بود که منجر به رشد و تعالی آموزش و پرورش شود، اما در همه حال حفظ کرامت همکار برایمان مهم است.

پروانه در پایان گفت: امیدواریم با همفکری و همراهی شما عزیزان در طول تابستان اتفاقات خوبی رخ دهد و در مهرماه با آغوش باز و متفاوت تر از همیشه در خدمت دانش آموزان عزیز باشیم.

در ادامه هر یک از همکاران به بیان نظرات، دیدگاه ها و راهکارهای لازم در حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار