معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تشکیل شورای‌های پشتیبانی سوادآموزی اولین قدم در ارتقای باسوادی خراسان رضوی است

کاشمر(پانا)- در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرآموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد، جلسه هم‌اندیشی معاونت سواد آموزی با روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید مدرس تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورای‌های پشتیبانی سوادآموزی اولین قدم در ارتقای باسوادی خراسان رضوی است

سید جمال وزیری معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر انجام یک حرکت جهادی جهت ارتقای باسوادی و استفاده از همه ظرفیت های در اختیار اشاره و بیان کرد: اجرایی سازی مصوبات شورا و نیز کاهش نرخ بی سوادان استان از طریق استانداری به کلیه فرمانداران شهرستان ها ابلاغ گردیده تا نسبت به آمار اعلامی بررسی ها و پالایش های لازم را انجام دهند.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان طی نامه اداری به روسای ادارات آموزش و پرورش آمار بی سوادان هر شهرستان و منطقه را اعلام کرده است و ادارات موظفند در اولین فرصت جلسه شورای پشتیبانی را دراین خصوص تشکیل دهند تا کلیه دستگاه ها نسبت به شناسایی و جذب بی سوادان تحت پوشش خود اقدامات لازم را تا حصول نتیجه انجام دهند و با کمک گروههای جهادی و ظرفیت های مردمی امر سواد آموزی آنان را انجام شود.

وزیری اظهار داشت: استعلام مدرک تحصیلی افراد بی سواد و بازماندگان از تحصیل در سامانه سواد آموزی و تهیه کتاب و لوازم التحریر از تعهدات معاونت سوادآموزی وتهیه بسته های تشویقی و تسهیلات برای افراد باسواد شده را از تعهدات دستگاه اجرایی می باشد.

در پایان مصوب شد تا روسای ادارات از همه ظرفیت های مردمی و دولتی جهت کاهش جامعه بی سوادی منطقه اقدام و از ظرفیت شهرداری ها جهت پوشش کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کنند.

خبرنگار دانش آموز: ستایش مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار