معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

گفتمان‌سازی یکی از راه‌های مردمی‌سازی سوادآموزی است

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت عصر فعلی، عصر تربیت کلامی و رفتار عقلانی است و گفتمان‌سازی برای ایجاد تداعی معانی مشترک و تقریب ذهنی یک ضرورت است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان‌سازی یکی از راه‌های مردمی‌سازی سوادآموزی است

سید جمال وزیری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این جلسه گفت: عصر ما، عصر تربیت کلامی و رفتار عقلانی است و گفتمان سازی در عصر فعلی برای ایجاد تداعی معانی مشترک و تقریب ذهنی یک ضرورت است.

وی با اشاره به موفقیت های معاونت سوادآموزی در یکسال گذشته گفت: پرداخت مطالبات آموزش دهندگان از سال ۹۹، واریز پاداش سوادآموزان سال ۹۹، کسب رتبه اول کشوری در جذب سوادآموز دوره انتقال، رتبه دوم کشوری در دوره تحکیم و رتبه سوم کشوری در تمامی دوره های سوادآموزی، ایجاد دبیرخانه های سواد ۱۲ گانه و تشکیل مجمع خیرین سوادآموزی، تدوین اطلس سوادآموزی به صورت برش شهرستانی، برگزاری دوره های توانمندسازی برای آموزش دهندگان و کارکنان سوادآموزی، برگزاری مسابقه حکمت و دانایی، نمونه ای از موفقیت های سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی استان به برنامه اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای برجسته معاونت سوادآموزی که در حال انجام است، ارتقا نرخ باسوادی استان با همکاری‌های دستگاه های اجرایی است.

وزیری در پایان با اشاره به تغییر اساس نامه نهضت سوادآموزی، بیان کرد: امروزه با پدیده بی سوادی مدرن مواجهیم که حتی افراد تحصیل کرده، سوادهای لازم را در زندگی ندارند و نهضت سوادآموزی به سمتی گام برمی دارد که علاوه بر آموزش بی سوادان، آموزش باسوادان یعنی آموزش سوادهای ۱۲گانه برای عموم جامعه را متقبل می شود.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار