آشنایی دانش‌آموزان با انقلاب تابستانی چله تموز در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - در راستای آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان با رویدادهای علمی و نجومی ۴ مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مجهز به آسمان‌نمای دیجیتال همزمان با رویداد انقلاب تابستانی یا چله تموز، این رویداد را برای مخاطبان خود تشریح کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان با  انقلاب تابستانی چله تموز در خراسان جنوبی

بر همین اساس در مرکز فرهنگی و هنری فردوس کارگاه نجوم آشنایی با خورشید، تاریخچه و نحوه‌ کار ساعت آفتابی و همچنین کارگاه کاردستی ساخت ساعت خورشیدی برگزار شد.

کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲بیرجند نیز در یک فعالیت فرآیند محور، در مورد انقلاب تابستانی، بلندترین روز سال و ساخت ساعت‌های آفتابی به تحقیق و پژوهش پرداختند و با حضور در کارگاه ساخت ساعت آفتابی ۲۵ ساعت آفتابی ساختند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ طبس نیز همزمان با انقلاب تابستانی ویژه برنامه‌ای با عنوان چله تموز برگزار شد.

معرفی وقایع و ایام چله تموز و چله بزرگ و چله کوچک و تفسیر چله تموز برای اعضا، کارگاه ساخت ساعت آفتابی، رصد خورشید، قصه‌گویی بلندترین صدا به مناسبت بلندترین روز سال و معرفی و شعرخوانی از کتاب آقای تابستان از برنامه‌های این مرکز فرهنگی و هنری کانون بود.

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان نیز در این روز بلند و گرم سال در کارگاه آموزشی ساخت ساعت آفتابی و رصد خورشید شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار