آغاز فعالیت ۳۵۴پایگاه اوقات فراغت

اوقات فراغت تابستان 1402 در خراسان جنوبی کلید خورد

بیرجند (پانا)- بمنظور غنی‌سازی اوقات فراغت ومهارت آموزی دانش‌آموزان دختر و پسر استان خراسان جنوبی طی مراسمی فعالیت ۳۵۴پایگاه، در۱۲شهرستان و منطقه استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت تابستان 1402 در خراسان جنوبی کلید خورد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت، با اشاره به ثبت نام بیش از ۸ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان، به صورت حضوری و غیر حضوری،در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تا کنون، عنوان کرد: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و تربیتی، هسته های مشاوره، پژوهش سراهای دانش آموزی،کانون های مساجد،سازمان دانش آموزی،دارالقرآن هاومدارس مستقر هستند.

سید علیرضا موسوی نژاد اضافه کرد: هزار و ۱۵۶ دانشجو، دانشجو معلم، روحانی،مربی جهادی، ولی دانش آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی، با پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در بهارستان علم و ادب همکاری می کنند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که فرایند ثبت نام کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه جاری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها در رشته های مورد علاقه می شود.

رئیس ستاد غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بااشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت توسط دانش آموزان عضو، اعلام کرد: کلیه فعالیت های دانش آموزان درپرونده الکترونیکی آنها ثبت شده و درپایان کلاس ها،گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت برای آنها صادرمی شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: برای داشتن جامعه ای پویا،با نشاط و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و توانمند بایدازکودکی برنامه داشت و سرمایه گذاری کردوباغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جهت دهی به استعدادها و توانایی های آن ها گام های مژثری در فرایند تربیتی گل های باغ زندگی برداشت.

به گفته موسوی نژاد، امروز تبلیغات و سرگرمی های متنوع و عاری از محتوا ولی پر زرق و برق فضای مجازی به صورت افسار گسیخته بر فضای ذهن و فکر دانش آموزان و افراد جامعه می تازد و با رنگ و لعاب پوشالی،سعی داردهویت فرهنگی وعقیدتی نواجوانان را تغییر داده و باورها، آداب و رسوم اسلامی و ایرانی ایشان را با فرهنگ پوچ و مبتذل غربی دستخوش تحریف کند .

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت گفت: تاکنون بیش از ۲هزار دانش آموز در ۵۰پایگاه اوقات فراغت شهرستان بیرجند ثبت نام کرده اند و همچنان ثبت نام دانش آموزان ادامه دارد.

مجید بهدانی در ادامه گفت: اوقات فراغت تابستان زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و برنامه های تابستان امسال با شعار «تربیت بدون توقف» و «رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی» پیگیری خواهد شد.

در پایان این مراسم از عبدالله گرجی اولین‌ مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری شهرستان بیرجند تجلیل شد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه علی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار