معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی

148 میلیارد تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت فرآیند عملیاتی تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در مرحله اول مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
148 میلیارد تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص یافت

جواد اشرفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: اولین جلسه کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد و سهم هر دستگاه مشخص شده است همچنین روز یکشنبه جلسه ویدئوکنفرانس ملی برگزار می‌شود.

وی گفت: ابلاغیه بانک مرکزی به سمت بانک‌های عامل مشخص شده و امیدواریم با تعیین اولویت، دستگاه‌ها به عنوان متولیان در خدمت واحد تولیدی باشند تا به صورت مرحله‌ای و پلکانی این اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد.

معاون استاندار با با بیان اینکه سقف نهایی استان ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: آنچه تخصیص اولیه داشته، ۱۴۸ میلیارد تومان است که به صورت یکسان و مساوی بین همه استان‌های کشور تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان‌ها تفکیک شده و آغاز عملیات اجرایی و معرفی طرح‌ها روز یکشنبه است، افزود: ما به دستگاه‌ها تأکید کرده‌ایم که طرح‌های مدنظر باید پیشران در حوزه اقتصادی، دانش بنیان یا صادرات‌محور باشند.

اشرفی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود صراحت‌هایی که در صدور مجوزها و تسهیل در کسب و کار وجود دارد و هیات مقررات‌زدایی آن را تصویب کرده، با استناد به سیاست‌ها و راهبردهای داخل مجموعه خود، صدور مجوزها را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند که مصوب شد ملاک صدور هر مجوز حسب آنچه در هیات مقررات‌زدایی و قانون صدور مجوز کسب و کار تأکید کرده، ملاک عمل قرار گیرد.

وی همچنین گفت: این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای هفت واحد تولیدی استان برگزار شد که عمده مشکلات آنها در حوزه تسهیلات و استمهال بدهی بانک‌هاست و همراهی خوب مجموعه بانکی را به همراه داشت. در این جلسه مقرر شد تسهیلات واحدها استمهال شوند تا به چرخه تولید بازگردند.

وی افزود: واحدهایی داشتیم که می‌توانند در نهضت ملی مسکن برای تولید و تأمین مصالح ساختمانی نقش داشته باشند، بنابراین استمهال تسهیلات آنها انجام می‌شود تا به چرخه تولید برگردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تاکنون ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به منظور کارآفرینی، رشد تولید و اشتغالزایی به استان تخصیص یافته است.

مرتضی ذاکریان ادامه داد: از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته بیش از ۹۶۰ میلیارد تومان به هزار و ۳۴۸ طرح پرداخت و ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به استان جذب شد.

وی گفت: از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که فرآیند اجرایی آن به دلیل تأخیر در تأمین منابع مالی زمان‌بر شده بود، سهمیه استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار