حس اعتماد و اطمینان را به بازنشستگان بر می گردانیم

قم(پانا)- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت اولویت ما مبارزه با فساد است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حس اعتماد و اطمینان را به بازنشستگان بر می گردانیم

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: در کشور 19 صندوق بازنشستگی در حال فعالیت هستند که یکی از آنها صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و 700 هزار نفر مستمری بگیر است که با احتساب خانواده این افراد جمعیت حدود 15 میلیون نفری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از این یک میلیون و 700 هزار نفر حدود یک میلیون نفر بانشسته آموزش و پرورش هستند، حدود 230 هزار نفر بازنشستگان وزارت بهداشت و بقیه هم بقیه دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فلسفه ایجاد صندوق‌های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان است، افزود: ما به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب در 5 دهه گذشته ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مأموریت اول ما در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به معیشت و بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، خاطرنشان کرد: در این حوزه با اجرای طرح بیمه سلامت بخشی از مشکلات ما کم شده و در صندوق هم بحث بیمه تکمیلی را دنبال می‌کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود 8 هزار میلیارد تومان در بخش بیمه تکمیلی هزینه شده است.

ترکی با بیان اینکه مأموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است گفت: بزرگترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش‌بینی ما این است که حدود 150 هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت‌های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

وی با اشاره به اولویت دادن فرزندان بازنشستگان در تأمین مسکن توسط دولت، افزود: ما بین کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور ارتباط خوبی برقرار کردیم و در بحث حرفه‌آموزی جدید نیز در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه 185 شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تأسیس شده‌اند و سالانه 10 درصد از هزینه‌ها را جبران می کند، افزود: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیرتخصصی در آنها است بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیرمجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی نیز در این دیدار، با اشاره به فرصت‌های معنوی ابتدای ماه ذی‌الحجه، اظهار داشت: مسئولان و تأثیرگذاران در جامعه باید علاوه بر ارتباطات کاری ارتباطات معنوی خود را نیز تقویت کنند، زیرا بسیاری از حوائج و نیازها در این فرصت‌ها شناسایی می‌شود و بسیاری از آسیب‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها است، گفت: یکی از وظایف بازنشستگان انتقال تجربیات خود به جوانان است، امروز باید از امیدها به جوانان گفت و جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، افزود: برخی از نارسایی‌ها به خاطر این است که افراد تجربه کافی ندارند که در این زمینه هم باید هم از تجربه افراد داخل کشور ولو از جناح‌های دیگر استفاده کرد و هم باید از تجربه کشورهای دیگر که با مسائل دینی ما منافاتی ندارد استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله بازنشستگی در اسلام پیشینه دارد گفت: امیرالمؤمنین(ع) در رابطه با مرد نابینای نصرانی که از ایشان تقاضای کمک کرد به اصحاب خود فرمودند او تا زمانی که توان داشت کار کرد و اکنون که توان کار ندارد او را واگذاشته‌اید؟ سپس حضرت دستور دادند که از بیت‌المال برای او مقرری تعیین و به او پرداخت شود.

سعیدی احترام به بازنشستگان را گواراتر از هر حقوقی برای آنها دانست و گفت: اگر چنانچه بازنشستگان تحقیر شوند، آثار منفی برای افرادی که امروز کار می‌کنند خواهد داشت، بنابراین باید از تجربه بازنشستگان در پیشبرد امور استفاده کرد و جوری نباشد که احساس کنند کنار گذاشته شده‌اند.

وی تغییر دولت‌ها را فرصت خوبی برای وضع قواعد جدید عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که به نوعی به حیات خلوت برخی از دولت‌ها تبدیل شده‌اند را باید مدیریت کرد و با گذاشتن افراد متخصص و امین در این دستگاه‌ها، راه‌های نفود و انحراف را بست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انسان‌های با تقوا بن‌بست‌ها را باز و انسان‌های بی‌تقوا راه‌های باز را به بن‌بست تبدیل می‌کنند، افزود: باید سعی شود در دستگاه‌هایی که با مشکلاتی روبه‌رو هستند انسان‌های با تقوا را به‌کار گرفت تا از بن‌بست‌های به وجود آمده عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار