مرتضوی خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها برای سه دهک اول درآمدی

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای سه دهک اول درآمدی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها برای سه دهک اول درآمدی

سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه حسب دستور رییس جمهور ما افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها را داشتیم که از سازمان بهزیستی و کمیته امداد حمایت کنیم. سه دهک اول قادر هستند که از این افزایش استفاده کنند. قیمتی که مشتری باید از جیب خود پرداخت کند بر مبنای اردیبهشت ۱۴۰۱ است مابقی از یارانه کسر می‌شود که اگر مشتری از این استفاده کند، مشمول افزایش ۲۰ درصدی خواهد شد.

وی درباره میزان استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی نیز بیان کرد: در ابتدا مردم استقبال زیادی به نسبت کالابرگ الکترونیکی نشان ندادند ولی با تمهیداتی که دولت اندیشید اقبال مردم روز به روز در حال افزایش است.

مرتضوی با بیان اینکه دولت قصد قطع یارانه نقدی مردم را ندارد‌، گفت: دولت تمهیدات دیگری در این زمینه در دست اجرا دارد که با این اقدامات حتما از کالابرگ الکترونیکی استقبال عمومی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهم نامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «طرح تابستانه مهارت» منعقد شده که بر اساس آن مقرر شده در تابستان سال ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه ریزی شود.

مرتضوی همچنین از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موضوع از سوی همکارانمان در سازمان بهزیستی با موفقیت آغاز شده که برخی از مشکلات مددجویان برطرف خواهد شد. همچنین ارائه آموزش های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری از دیگر موضوعاتی است که طی تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح داشته ایم، انجام خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه سلامت کارگران نیز بیان کرد: تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقاء سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت های بهداشتی به بیمه شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تأسیس خانه های بهداشت کارگری و تأسیس حدود ۱۰۰۰ ایستگاه بهگر در بنگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ و انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین المللی کار از جمله این موضوعات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار