آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان در مشهد

مشهد (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان از تاریخ ۳۰ خردادماه تا ۱ تیرماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان در مشهد

مراسم افتتاحیه مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور به میزبانی مشهد مقدس با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در سالن همایش‌های آستان قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اسمائیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن فرهنگیان از تاریخ ۳۰ خردادماه تا ۱ تیرماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی افزود: در این مسابقات شاهد رقابت ۱۵۰ نفر از فرهنگیان سراسر کشور در رشته های قرائت و حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام در دو گروه خواهران و برادران هستیم.

وی عنوان کرد: حدود ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در دهه فجر ۱۴۰۱، مسابقات خود را با حضور ۱۰۸ هزار نفر برگزار و نفرات اول این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کردند و مسابقات مرحله استانی نیز در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد و نفرات برتر که تعدادشان به ۳۲۰ نفر می‌رسد به مرحله کشوری راه یافتند و از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر در بخش آقایان و ۱۶۰ نفر هم در بخش بانوان حضور داشتند.

اصغر زاده در پایان گفت: شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی کشوری آثار خود را در سه رشته قرائت، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به وزارتخانه ارسال کردند. فرهنگیان در مسابقان رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل نیز در ارتباط زنده و برخط با داوران، کار‌های خود را ارائه کردند و در نهایت از بین این ۳۲۰ نفر حدود ۱۵۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار