دادستان کل کشور:

دادستانی‌ها برای تحقق شعار سال، آماده و ملزم به همکاری هستند

اردبیل(پانا) - دادستان کل کشور گفت دستگاه قضا و همه دادستانی‌ها برای تحقق شعار سال، برداشتن موانع از مقابل چرخ‌های اقتصاد و کارآفرینان و خدمت به مردم در چارچوب قانون، آماده و ملزم به همکاری هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دادستانی‌ها برای تحقق شعار سال، آماده و ملزم به همکاری هستند

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در حسینیه ثارا… سپاه حضرت عباس (ع) این استان اظهار کرد: امنیت، عدالت و رفاه اجتماعی سه نیاز مهم جامعه است و در روایات و احادیث نیز بر تامین آن‌ها تاکید شده و تامین آن‌ها بر عهده حاکمیت است و مردم نیز در تحقق هر سه حوزه نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه مهمترین نیاز جامعه، امنیت است، گفت: اگر امنیت نباشد هیچ حوزه‌ای موفق نخواهد بود و رشد اقتصادی، پیشرفت علم، آسایش و آرامش مردم، کسب و کار‌ها و توسعه گردشگری در گرو تامین امنیت است. دستگاه قضا و همه دادستانی‌ها برای تحقق شعار سال، برداشتن موانع از مقابل چرخ‌های اقتصاد و کارآفرینان و خدمت به مردم در چارچوب قانون، آماده و ملزم به همکاری هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در حوادث سال گذشته که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده بود، اردبیل جزو استان‌های آرام بود که کمترین خسارت را داشت و این نشانگر پایبندی مردم این خطه به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام است.

منتظری ادامه داد: لازمه تامین اقتدار و امنیت در جامعه، هم افزایی دستگاه قضا با دستگاه‌های اجرایی است و دستگاه قضا بر عملکرد سایر دستگاه‌ها نظارت دارد، اما مراد، مچ گیری نیست بلکه مقصود هم افزایی است و با متخلف نیز در چهارچوب قانون برخورد می‌شود.

وی گفت: اقتدار باید در چارچوب قانون پیاده شود و بیشترین مسئولیت در اجرای قانون بر عهده دادستانی‌هاست و بیش از یک هزار وظیفه برای دادستان‌ها تعریف شده است و به موجب قانون، دادستان به مسائل مربوط به ضابطان عام و خاص ریاست دارد و مسئول تخلف ضابط، دادستان است.

در این آیین آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز گفت: یکی از مقدس‌ترین مسئولیت‌ها در کشور، دادستانی است و این شغل برای جلوگیری از منکرات اهمیت دارد و داشتن فضای باز تربیتی حق ملت است و به دستگاه‌های دیگر توصیه می‌کنم با دستگاه قضا و دادستانی‌ها همکاری مجدانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شمار پرونده‌هایی که آمار آن‌ها اعلام می‌شود در شان نظام و مردم ما نیست، بر بهداشت قضایی و پیشگیری از جرم تاکید کرد و افزود: پیشگیری از جرم شامل دو بخش کار فرهنگی و حوزه قانون است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: انتظار داریم از شمار پرونده‌ها کاسته شود و در این راستا از تجربیات و راهکار‌های مورد استفاده کشور‌های دیگر استفاده شود و دستگاه قضا باید فصل الخطاب باشد و دور طولانی اعتراض و تجدید نظر که گاه پرونده‌ای تا ۲۰ سال طی می‌کند، یکجا قطع شود.

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل هم گفت: جز خدمتگزاری به مردم، رسالت دیگری بر گردن ما نیست و برای تامین نیاز‌های امروز و فردای مردم تلاش می‌کنیم و در این مسیر باید به یک تلقی مشترک برسیم و دستگاه قضا و دادستانی در این خصوص رسالت بزرگی دارد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال، وظیفه بزرگی بر عهده داریم و در این مسیر اگر تعارض‌هایی پیش بیاید با همکاری دستگاه‌ها رفع می‌شود و هم افزایی دستگاه قضا در این رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار داریم اختیاراتی به استان‌ها برای انعطاف در تصمیم گیری‌ها تفویض شود تا تعارض‌ها به راحتی رفع شود.

حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فعالیت ۱۹ حوزه قضایی شامل هفت دادگستری، پنج دادگاه بخش و پنج دادگاه شهرستان، ۸۴۶ کارمند و ۲۱۹ همکار قضایی در استان اردبیل از رسیدگی به ۴۵۴ هزار فقره پرونده در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: در سال گذشته در شورا‌های حل اختلاف نیز ۴۵ درصد از ۱۲۴ هزار پرونده به مصالحه ختم شده است و دستگاه قضایی استان اردبیل در کشور در کاهش جمعیت کیفری و فعالیت ستاد دیه رتبه برتر کشور را دارد و ۴۲ درصد آرا جایگزین حبس بوده است.

در پایان این آیین از سید عبدالله طباطبایی قدردانی و جلال آفاقی به عنوان دادستان مرکز استان اردبیل معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار