بازیگر سریال «سوران» در گفت‌وگو با پانا؛

سخنان آرش نیازی درباره محک در حوزه بازیگری با ایفای نقش «اسماعیل»

«سوران» رشادت مردم کُرد را به تصویر کشیده است

تهران (پانا) - آرش نیازی بازیگر نقش «اسماعیل» در سریال تلویزیونی «سوران» درباره این نقش و رشادت‌های مردم کردستان توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سخنان آرش نیازی درباره محک در حوزه بازیگری با ایفای نقش «اسماعیل»

آرش نیازی بازیگر نقش «اسماعیل» در سریال «سوران» که چهارشنبه و پنجشنبه‌ها ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه این مجموعه اولین کار تصویر او در رسانه ملی محسوب می‌شود، بیان کرد: «من پیش از «سوران» در چند فیلم کوتاه به عنوان بازیگر حضور داشتم و از طریق بهمن حسینی دستیار کارگردان این سریال به پروژه معرفی شدم. در حقیقت ایشان بازی من در نمایش «ارور 404» را دید و به کار معرفی کرد.»

وی گفت: «من از سال 89 در دوره‌های بازیگری شرکت کردم اما به مدت 9 سال این حرفه را رها و مجددا از سال 98 با مجموعه تئاتر مستقل و عباس جمالی کار تئاتر را شروع کردم. اینکه چه آینده‌ای برای خود متصور هستم، بستگی به شرایط دارد که امیدوارم بهتر شود و اتفاقات خوبی برای جامعه هنر رخ بدهد.»

بازیگر سریال «سوران» با اشاره به اینکه حضور در این سریال چالش خوبی برایش بود، اظهار کرد: «زمانی که برای تست بازیگری و پس از آن تست گریم مراجعه کردم، خاطرم هست عوامل اصلی بین من و چند بازیگر دیگر مانده بودند چه کسی را انتخاب کنند. که در نهایت به من لطف داشتند و این فرصت را در اختیارم قرار دادند.»

نیازی افزود: «کاراکتر «اسماعیل» که هم به لحاظ زمانی چند نسل با من فاصله داشت و هم از منظر اتفاقاتی که برایش در فیلمنامه رخ می‌داد، باعث شد خود را در بازیگری و ایفای نقش تازه محک بزنم.»

وی در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به این نقش چه کارهایی انجام داده است، گفت: «یکسری آرشیو تصویری در اختیار ما قرار گرفته بود تا بیشتر با سبک زندگی و فرهنگ مردم کردستان در آن دوران آشنا شویم و من با بهره‌گیری از آن‌ها در نسبت با فیلمنامه و خود را به «اسماعیل» نزدیک کنم. البته ناگفته نماند که اگرچه در تهران بزرگ شدم اما اصالتا کُرد هستم و اطلاعات نسبی از آنجا داشتم. شاید یکی از دلایل انتخابم برای این نقش این بود که کُرد هستم.»

بازیگر «سوران» در پایان بیان کرد: «نمایش رشادت‌ها و فداکاری مردم کُرد را برای جلوگیری از تجزیه‌طلبی که احزاب مختلف در کردستان در اواخر دهه 50 به دنبال آن بودند، می‌توان اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و باید از سروش محمدزاده کارگردان، مجتبی فرآورده تهیه‌کننده و مرکز سریال سوره که چنین اثری را تولید کردند، تشکر کرد. پخش این سریال از رسانه ملی می‌تواند مردم را با اتفاقات آن زمان و آنچه بر مردم شریف کردستان گذشته است، آشنا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار