ابتکار معلم البرزی برای حمایت از دانش‌آموزان محروم

کرج (پانا) - عرصه تعلیم و تربیت کشور همیشه شاهد فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی معلمانی است که با دستان پر مهر خود و به صورت گمنام به تربیت و پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم مشغول بوده و شمع وجودشان گرمابخش بوستان دانش است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار معلم البرزی برای حمایت از دانش‌آموزان محروم

سوسن تفرشی مدیر هنرستان کارو دانش طباطبایی شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «معلمان فداکاری در سنگر مقدس آموزش و پرورش به نقش آفرینی پرداخته اند و با بذل جان، مال و اندوخته های خود، در راستای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان میهن تلاش کرده‌اند.»

وی افزود: «الهام ناظری یکی از دبیران این هنرستان از جمله معلمانی است که معلمی را نه در چارچوب کلاس، بلکه درهمه جا و در هر زمان معنی کرده است.»

تفرشی نقطه آغاز داستان محبت معلمی را اینگونه روایت کرد: « مدرسه ما در منطقه کمتر برخوردار شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و از روستاهای همجوار میزبان دانش آموزان هستیم که این دانش‌آموزان اکثراً کم بضاعت و بی بضاعت هستند و همین موجب شده که پس از گذشت مدتی، شاهد ترک تحصیل آنها باشیم.»

وی اضافه کرد: «بسیاری از دانش آموزان در رشته هایی نظیر کامپیوتر، حسابداری و طراحی دوخت مشغول تحصیل هستند، اما تعداد اندکی هستند که می توانند از پس مخارج آن بربیایند. در همین زمان است که مهر معلمی زمزمه محبتی است که پیام آور دنیایی از مهربانی شد.»

مدیر این هنرستان ادامه داد: «الهام ناظری دبیر تربیت بدنی هنرستان پس از دیدن لحظات غم انگیز رفتن دانش آموزان از مدرسه، تصمیم می گیرد با همکاری دیگر معلمان صندوقی برای کمک به این دانش آموزان راه اندازی کند و اسم آن را صندوق حامی می‌گذارد. گاه می توان با یک اقدام کوچک شادی بزرگی را برای افراد آفرید، حتی برای مدرسه رفتن و رسیدن به میز و نیمکت های کلاس.»

در ادامه الهام ناظری از انگیزه خود عنوان کرد: « ۳۵ سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و خدمت به وطن را از اولویت های زندگی خود می دانم. حدود پنج سال پیش دانش آموزی داشتم که یک ماه به مدرسه آمد و بعد به دلیل غیبت طولانی او پیگیر وضعیت این دانش آموز شدم و متوجه شدم به دلیل مشکلات مالی تصمیم به ترک مدرسه گرفته است. در آن لحظه تصمیم گرفتم که تا آخرین روز خدمتم، نگذارم دانش آموزی از تحصیل محروم بماند.»

وی اضافه کرد: «این مسئله را با مدیر مدرسه و دیگر همکاران در میان گذاشتم و آنها نیز با خوشحالی پذیرای آن شدند و هر ماه همکاران کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت، به این صندوق اهدا می کنند. با همراهی مدیر مدرسه کمک های جمع آوری شده را برای پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان، خرید کتاب و وسایل مورد نیاز به ویژه برای رشته طراحی دوخت هزینه کردیم. دیدن شادی و خنده غنچه های باغ علم، نصرتی از سوی پروردگار مهربان است.»

مدیر هنرستان طباطبایی ساوجبلاغ معتقد است: «معلم نقش حیاتی و تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت دانش آموزان و توسعه زندگی آنان دارد. این معلم است که می تواند دانش آموز را به انسان بهتری تبدیل کند، این معلم است که می تواند احساس امنیت بیشتری به دانش آموز منتقل کند، اعتماد به نفس او را بالا ببرد و با سرمایه گذاری که روی آنها انجام می دهد آینده ای بهتر را برای جامعه و افراد آن رقم بزند. ناظری نیز مثالی مقتدر از این تعاریف است که با حمایت از دانش آموزان، ایثار معلمی را معنا بخشید.»

وی تاکید کرد: «آرزوی من و همکارانم این است که مانع ترک تحصیل آینده سازان این سرزمین باشیم که هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.»

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار