مدیر دبستان حافظ منطقه جوادآباد:

ازدواج نورانی حضرت‌فاطمه (س) و حضرت‌علی (ع) از مهمترین اتفاقات تاریخ شیعه است

جوادآباد (پانا) - مدیر دبستان حافظ بخش جوادآباد، ازدواج نورانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی( ع) را مهم‌ترین اتفاق تاریخ شیعه دانست که عاملی برای ادامه سلسله امامان شیعه است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ازدواج نورانی حضرت‌فاطمه (س) و حضرت‌علی (ع)  از مهمترین اتفاقات تاریخ شیعه است

معصومه‌ رحیمی مدیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دبستان حافظ منطقه‌ جواد‌آباد‌، در رابطه با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت‌ فاطمه(س) به پانا بیان کرد: «سالروز ازدواج مبارک حضرت فاطمه(س) و حضرت علی‌(ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و روزی فرخنده برای افرادی است که‌ زندگی‌ خود را با خاطره‌های زیبا از این زوج آسمانی آغاز‌ می کنند.»

وی‌ افزود:« ازدواج این دو بزرگوار به امر الهی‌، امتیازاتی است که پیامبر اعظم(ص) به آن افتخار‌ می‌کردند‌. در این پیوند مبارک، فرشتگان‌‌ آسمان در‌ سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده‌ بودند. اولین روز‌ از ماه ذی‌الحجه‌ برابر است‌ با‌ سالروز زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام‌ که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ شیعه است.»

رحیمی در ادامه‌ عنوان کرد: «در این روز مبارک، حضرت‌ علی(ع) با‌ حضرت‌فاطمه(س)، برترین بانوی‌ جهان‌ پیمان عشق بستند و خداوند متعال بهترین فرستاده‌ خود را شاهد این ازدواج‌ قرار داد. عمر و برکت ازدواج این دو بزرگوار به گستردگی آفتاب و نام آنها‌ برای همیشه در تاریخ ماندگار است؛ پیامبر (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند سرمشق نیکویی باقی بماند؛ مهریه ایشان 500 درهم بود در روایات علاوه بر این مهریه که جنیه مادی و معنوی دارد، مهریه معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است و ام ابیها از پدر تقاضا کردند مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد.»

وی اظهار کرد: «فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اکرم (ص) از دوشیزگان ممتاز عصر خود بود. پدر و مادر ایشان از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد و به عالی ترین کمالات انسانی آراسته بود.»

رحیمی در رابطه با تاریخ ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (س) اذعان کرد: «بنا بر گزارش‌های تاریخی و روایی ازدواج‌ علی (ع) و فاطمه‌ (س) در سال دوم یا سوم قمری رخ داده است، اما درباره‌ روز و ماه آن اختلاف نظر وجود دارد. عقد آنها در اول ذی الحجه‌ در سال دوم‌ قمری بوده‌ است که به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی ایران اول ذی الحجه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج نامگذاری شده است. همچنین شخصیت و عظمت پیامبر اکرم (ص) روز به روز در انظار مردم بالا می رفت، قدرت و شوکت او زیادتر می شد.به همین علت دختر عزیزش زهرا(س) همواره مورد توجه بزرگان قریش و رجال با شخصیت و ثروتمند قرار داشت و هر از چند از او خواستگاری می کردند.»

مدیردبستان حافظ گفت: «رسول خدا (ص)، فاطمه (س) را برای حضرت علی (ع) نگاه داشته بود و مایل بود از جانب او پیشنهاد شود. پیامبر از جانب خدا مامور بود که نور را با نور به ازدواج درآورد و این پیامبر نبود که باعث این وصلت شد، بلکه خداوند که اختیار و اعتبار بشر را به این دو معصوم واگذار کرد. ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی‌(ع) از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه است، زیرا سلسله امامان شیعه ثمره این ازدواج‌ هستند؛ همچنین مطابق با برخی احادیث، پیامبر اکرم(ص) به وحی‌‌الهی، این دو بزرگوار به ازدواج هم درآورد و ازدواج این دو بزرگوار نکات بسیار مهم و کلیدی دارد که عبارتند از: کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی، دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و همدلی و حجب و حیا اشاره کرد.»

دانش‌آموز‌ خبرنگار: نیایش اردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار