فراخوان ارسال مقاله به رشد آموزش زیست‌شناسی

تهران (پانا) - فراخوان ارسال مقاله به فصلنامه‌ رشد آموزش زیست‌شناسی منتشر شد.

فراخوان ارسال مقاله به رشد آموزش زیست‌شناسی

به گزارش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فصلنامه‌ رشد آموزش زیست‌شناسی از گروه مجلات علوم پایه و فنی رشد به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، مدرسان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

نشریه رشد آموزش زیست شناسی پذیرای آخرین مطالب و یافته‌های محرز در عرصه زیست‌شناسی، نتایج حاصل از نشست‌های علمی، معرفی آثار و چهره‌های برجسته و ماندگار و مطالب مفید در زمینه آموزش زیست‌شناسی عمومی و تخصصی است. این نشریه نقش مهمی در ارتقای دانش، بهبود روش‌ها و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مخاطبان ایفا می‌کند. محورهای این فراخوان با موضوعات زیر می‌باشد:

• آموزش زیست‌شناسی و فناوری‌ها و روش‌های نوین آموزش آن؛

• معرفی بهترین آثار و نرم‌افزارهای آموزش زیست‌شناسی و تجربیات موفق در آموزش آن شگفتی چیستی و چرایی حیات، فلسفه حیات؛

• حیات در کیهان و آثار جدید حیات در کرات آسمانی و اجرام کیهانی؛

• زیست شناسی، حفاظت تنوع زیستی، تنوع زیستگاهی، زیستگاه‌های خاص منحصر به فرد گونه‌های فهرست سرخ، تغییرات در طبقه‌بندی اتحادیه جهانی حفاظت، حیات وحش ایران و جهان؛

• زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و آخرین یافته‌ها در زمینه شناخت (دی ان ای) و ژنگان (ژنوم) انسان و سایر موجودات؛

• زیست فناوری نانو، زیست فناوری و زیست نانو فناوری؛

• ژن شناختی (ژنتیک) و محیط تکامل، خلقت فیکسیسم و ترانفورمیسم، اخبار نظریه‌ها و رد نظریه‌ها؛ میکروب‌شناسی، یافته‌های جدید و جالب درباره باکتری‌ها ویروس‌ها و آثار دستکاری‌های ژنگان (ژنوم) آن‌ها؛

• سلول‌شناسی و عملکرد و ساختار اجزای درون سلولی، جانوری و گیاهی؛

• معرفی و کشف گونه‌های جدید آرایه شناسی (تاکسونومی)، زیست‌سامان (بیوسیتماتیک) و طبقه‌بندی موجودات زنده؛

• زیست‌شناسی و سلامت انسان، نقش زیست‌پارها (پروبیوتیک‌ها) و تغذیه سالم و نقش دانش اصلاح نژاد و محصولات تراریخته در سلامت و تغذیه انسان؛

• مطالب جالب و جدید در رفتارشناسی و زندگی حیوانات و نقش هورمون‌ها و فرومون‌ها در رابطه انسان و جانوران؛

• مهاجرت و دگردیسی حیوانات و موجودات بینابینی در زیستگاه‌های مرزی یا اکوتون‌ها مانند درختان دوزیست ماهیان دو دم و دوزیستان و ..؛

• ایمنی زیستی پویایی در قوانین و مقررات اخلاق زیستی و اخلاق زیست‌محیطی؛

• نتایج کرسی‌های نظریه پردازی و کرسی‌های آزاداندیشی در زمینه موضوعات زیست‌شناسی و ژن شناختی (ژنتیک)؛

• بیومکانیک و بیومکاترونیک؛

• تجربه‌های زیستی و آموزشی و کاربردی معلمان در ارتباط با آموزش زیست‌شناسی در قالب روایت‌های جذاب و جالب و یادداشت کوتاه و نقل داستانی یافته‌های علمی و آموزشی؛

• نقد و بررسی برنامه درسی زیست‌شناسی.

مقالات ارسال شده در یکی از قالب‌های مقاله، تجربه، یادداشت کوتاه، خاطره و... باشند. مطالب حداکثر در 1000 کلمه به همراه مشخصات پدیدآورنده (نام و نام خانوادگی، شغل، شهر، شماره تماس) و در قالب فایل word باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال مطالب مکتوب و غیر مکتوب اینجا را انتخاب کنند.

پست الکترونیک رشد آموزش زیست‌شناسی: zistshenasi@roshdmag.ir