معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تکمیل ۳۵۰ مدرسه نیمه‌تمام اولویت آموزش و پرورش استان اصفهان است

خیران مانند همیشه کمک آموزش و پرورش در مدرسه‌سازی باشند

اصفهان (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت امروز بیش از همیشه به کمک خیران و نیک‌اندیشان نیاز است، چرا که در استان اصفهان بیش از ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی وجود دارد و باید به‌سرعت به اتمام برسد. در همین زمینه بناست تا زمانی که مدارس نیمه‌تمام به سرانجام نرسیده است، کلنگی بر زمین برای احداث مدرسه زده نشود؛ البته مدارسی که خیر ساخت کامل آن را عهده‌دار می‌شود از این موضوع مستثنی است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل ۳۵۰ مدرسه نیمه‌تمام اولویت آموزش و پرورش استان اصفهان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید علی مدینه، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در هشتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در قرآن کریم تمثیلات بسیار زیبایی وجود دارد که یکی از آن‌ها به کار خیر اشاره دارد و در این تمثیل خداوند متعال می‌فرماید: وقتی یک‌دانه گندم را در خاک می‌کارید، آن به 7 خوشه تقسیم می‌شود و هر خوشه‌ای 100 دانه گندم دارد، در نتیجه هر دانه گندم به 700 دانه گندم تبدیل می‌شود.

وی افزود: مقدار و میزان خزانه الهی نامحدود است و آفرین بر خیران و نیک‌اندیشان که با خدا معامله می‌کنند؛ چرا که اگر یک میلیون تومان کار خیر انجام دهند، خداوند پاداش 700میلیون را به آنان عطا می‌کند و در این دنیا عده‌ای قدر این لحظات و کار خیر را می‌دانند و به آبادانی آخرت توجه دارند.

مدینه تصریح کرد: امروز بیش از همیشه به کمک خیران و نیک‌اندیشان نیاز داریم چرا که در استان اصفهان بیش از ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام داریم و باید به‌سرعت به اتمام برسد و در همین زمینه بنا داریم تا زمانی که مدارس نیمه‌تمام به سرانجام نرسیده است، کلنگی بر زمین برای احداث مدرسه زده نشود؛ البته مدارسی که خیر ساخت کامل آن را عهده‌دار می‌شود از این موضوع مستثنی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در شهرستان نجف‌آباد نیز پروژه‌های نیمه‌تمام از ۳۰ تا ۹۰ درصد داریم که نیاز است خیران نیک‌اندیش به این موضوع ورود کنند تا اول مهر دانش‌آموزان در آن علم‌آموزی کنند.

وی افزود: مزیت مدرسه‌سازی نسبت به هر کار خیر دیگر این است که در بهترین شب سال یعنی شب قدر بهترین عمل مذاکره علمی است که پایه و اساس آن در مدرسه شکل می‌گیرد و این اهمیت بناکردن مدرسه را می‌سازد و مدرسه‌سازی به معنای مبارزه با جهل است و باید از این کار غفلت کنیم.

مدینه ادامه داد: کار شیطان موکول‌کردن کار خیر به آینده است و باید مراقب باشیم که از مکرهای شیطان خود را حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار