رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی خراسان‌رضوی از شرکت در کنکور سراسری معاف شدند

مشهد (پانا) - مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی تابستان ۱۴۰۱ کشور با حضور وبیناری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و طی آن مقرر شد دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی خراسان‌رضوی از شرکت در کنکور سراسری معاف شوند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی خراسان‌رضوی از شرکت در کنکور سراسری معاف شدند

مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی تابستان ۱۴۰۱ کشور با حضور وبیناری وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: ۷۶ دانش‌آموز خراسان رضوی از مقاطع تحصیلی دهم و یازدهم موفق به کسب عناوین برتر کشوری المپیاد‌های علمی در سال گذشته شدند.

وی ادامه داد: در المپیاد‌های سال گذشته ۶۰ درصد مقام‌آوران، دانش‌آموزان پسر بودند و بقیه عناوین توسط دانش‌آموزان دختر کسب شد.

محمدپور افزود: دانش‌آموزان خراسان رضوی در ۱۴ رشته المپیادی شرکت کردند که بیشترین عناوین استان ما در رشته‌های ریاضی، کامپیوتر، شیمی، زیست‌شناسی و علوم زمین، مدیریت اقتصاد، کارآفرینی و سواد رسانه بوده است.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در این رشته‌ها و البته سایر رشته‌های المپیادی، دانش‌آموزان خراسان رضوی صاحب ۱۵ مدال طلا، ۲۵ مدال نقره و ۳۶ مدال برنز کشوری شدند.

وی بیان کرد: مقرر شده است دارندگان مدال طلای المپیاد‌های سال گذشته بدون شرکت در کنکور سراسری سال جاری البته با توجه به ظرفیت ها، وارد دانشگاه‌های معتبر کشور، به انتخاب خود بشوند. همچنین صاحبان مدال‌های نقره و برنز ۲۰درصد افزایش تراز در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به‌عنوان پاداش موفقیتشان کسب می‌کنند.

وی چالش فعلی در حوره نخبگان را اشتغال و حمایت نخبگان عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بحث حمایت از اشتغال نخبگان در دستور کار است که امیدواریم خبرهای خوبی از آن برسد.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: خراسان رضوی با ۱۱هزار دانش آموز استعداد درخشان و ۱۵۵۰ دبیر در سال ۱۴۰۱ نیز پنج دانش‌آموز نخبه در تیم‌های ملی المپیاد علمی ایران، اعزامی به آزمون‌های جهانی داشته است که این دانش‌آموزان امسال هم به عضویت تیم‌های ملی رشته‌های المپیادی خود در خواهند آمد.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار