رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تاکید کرد اجرای طرح زوج و فرد در راستای ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر اردبیل ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل

سرهنگ حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در نشست مشترک با اعضای شورای شهر اردبیل با اشاره به اهتمام شهردار اردبیل در نصب تجهیزات هوشمند ترافیک برای بهبود در عبور و مرور اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد در راستای ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر اردبیل لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه همواره پیاده راه سازی در سطح دنیا به عنوان پروژه معقول و محبوب معرفی می‌شود، گفت: در مدیریت ترافیک سه مؤلفه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات بسیار حائز اهمیت است و زمانی که بحث آموزش و مهندسی ترافیک مطرح باشد قطعاً اجرای مقررات و اعمال قانون و جریمه کاهش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: متأسفانه در اردبیل مهندسی ترافیک و آموزش جز دغدغه مسئولان نبوده و صرفاً پلیس مجبور به اعمال قانون شده است که باید دو مؤلفه مذکور در اولویت باشد.

فتاحی با بیان اینکه پیاده راه سازی معابر شهری در راستای ساماندهی ترافیک باید در دستور کار شورا و شهرداری اردبیل قرار بگیرد، گفت: ما همگام و همراه شورای شهر و شهرداری اردبیل در احداث پیاده راه‌ها و تبدیل معابر شهری به پیاده راه هستیم و چنانچه احداث و اجرای یک پیاده را به صورت کارشناسی باشد قطعاً مورد مقبولیت و محبوبیت قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیاده راه پیر عبدالملک تا تازه میدان می‌تواند طرحی مقبول برای شهروندان باشد به شرطی که تردد خودروهای امدادی، کامیون‌ها و وانت بارها نیز در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: در حال حاضر شهر اشباع از خودرو شده و هیچ تغییری در زیرساخت‌های شهری پیدا نشده است و تا زمانی که زیرساخت‌ها ثابت بماند مشکل ترافیک هرسال نسبت به سال بعد بدتر خواهد شد. برای پیشگیری از التهاب ترافیک در هسته مرکزی باید جنبش پیاده راه سازی را در شهر راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار