اهدای اعضای دانش‌آموز بنابی به بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید

تبریز (پانا) - ٣ بیمار چشم‌ انتظار عضو، با عمل اهدای عضو امید محبت زاده ٧ ساله زندگی دوباره را تجربه کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای اعضای دانش‌آموز بنابی به بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نقل از مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز، مهسا صادقیان مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی این مرکز گفت: صبح 21 خرداد ماه 1402 اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان امام رضا(ع) تبریز شاهد هدیه ای به قیمت حیات بود و با عمل اهدای عضو امید محبت زاده هفت ساله اهل بناب، سه بیمار چشم‌انتظار عضو زندگی دوباره را تجربه کردند.

صادقیان افزود: شادروان امید محبت زاده، ٧ ساله اهل بناب که دچار مرگ مغزی شده بود با طی شدن فرآیند تائید مرگ مغزی و اخذ رضایت از اولیای وی توسط همکاران واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا(ع)تبریز سه عضو حیات بخش او به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با توصیف اینکه اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌های انسانی و اوج بخشندگی است و شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد، گفت: این خانواده ها با روح متعالی که دارند حتی در مرگشان عزیزانشان هم زندگی نهفته است و این زندگی را بدون هیچ چشمداشتی به کالبد رنجور بیماران نیازمند می بخشند. روح مرحوم شاد و یادشان گرامی باد.

گفتنی است، با توجه به عدم وجود بیمار با شرایط اهداء عضو در استان آذربایجان شرقی این سه عضو به مراکز دیگر کشور ارسال شد و کلیه اول به یک بیمار پسر 13 ساله در استان فارس، کلیه دوم به یک بیمار دختر 20 ساله اهل یاسوج و عضو کبد به یک بیمار پسر 15 ساله اهل جیرفت پیوند زده شد.

تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه و کبد، پیوند عضو است؛ هر سال تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم برخی افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار