«بناب» شهر دوچرخه ایران میزبان همایش بزرگ دوچرخه‌سواری

بناب (پانا) - بیست و دومین همایش بزرگ دوچرخه‌سواری «بناب» در شهر دوچرخه ایران با حضور پرشور مردم و دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
«بناب» شهر دوچرخه ایران میزبان همایش بزرگ دوچرخه‌سواری

اقشار مختلف مردم بناب از کودکان ۳ ساله تا کهنسالان صبح جمعه خانه‌های خود را برای برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب ترک کردند و مسیر ۶ کیلومتری مقابل اداره ورزش و جوانان تا پارک فدک بناب را رکاب زدند تا ضمن تأکید بر شهر دوچرخه بودن شهرستان بناب روز تعطیل خود را با ورزش و تحرک آغاز کنند.

مردم بناب در خلال برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید گلگون کفن استان آذربایجان‌شرقی و ۳۸۰ شهید جاوید نام شهرستان بناب را گرامی داشتند و مراتب ارادت و قدردانی خود را نسبت به جهاد و ایثار و از جان گذشتگی آنها که متضمن ایجاد و برقراری امنیت، آزادی و استقلال کشور بود، اعلام کردند.

سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان و هیأت همراه که در مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب حضور یافته بودند با استقبال جمعیت بسیار زیاد دوچرخه سوار در پارک بزرگ فدک مواجه بودند.

مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب از ساعات اولیه صبح با تجمع خیل کثیری از مردم ورزش دوست شهرستان در فضای سبز و خرم پارک فدک آغاز و تا ظهر ادامه یافت و در انتها به قید قرعه به ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایایی از قبیل دوچرخه، اقلام دیجیتال، لوازم ورزشی و کارت هدیه اهدا شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و مردم این شهرستان از دیرباز چنان الفتی با دوچرخه دارند که امروزه حتی با گسترش و همه گیر شدن خودرو، دوچرخه ها همچنان اولین و محبوب ترین وسیله تردد بنابی ها در خیابان ها و معابر عمومی هستند و علاوه بر آن تاکنون کسی بخاطر خرید خودرو دوچرخه خود را نفروخته و یا گوشه نشین انباری های خانه ها نکرده اند و از آن ها بصورت روزمره استفاده می کنند.

دانش آموز خبرنگار پانا: اسرا استادی از بناب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار