فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

طرح نماد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است

کرج ( پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد طرح نماد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برابر آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است

سردار فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در اولین جلسه ائتلاف طرح نماد در گفت گو با پانا گفت:« نماد، عنوان اختصاری طرحی با نام نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در سال 1394 ،در قالب ائتلاف 9 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شده است.»

وی افزود: « در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره های آموزشی در برابر آسیب های اجتماعی توانمند می‌شوند و پس از آن نیز در حوالی نوروز دانش آموزان مورد غربالگری قرار خواهند گرفت. به این ترتیب که خود دانش آموز، والدین او و معلمی که بیشترین ارتباط با دانش آموز را دارد در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.»

فتح اللهی ادامه داد: « برای اجرای طرح نماد هشت دستگاه و نهاد شامل نهادهای حمایتی، آموزشی و... به کمک آموزش و پرورش می‌آیند، به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در معرض فقر شناسایی شود برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ه) ارجاع داده خواهد شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد:« فعالیت و. همکاری در طرح نماد فارغ از وظیفه باید از ته دل و در غالب کاری خداپسندانه باشد.»

وی در ادامه بیان کرد: « در جامعه ما با توجه به مشکلات عدیده ای همچون فرزندان طلاق، اعتیاد و.. که وجود دارد پیگیری این چنین طرح هایی جزو ضرورت ها می باشد.


فتح الهی با درخواست کمک و پیگیری هرچه بیشتر ارگان های مرتبط گفت: « سهم آموزش و پرورش در طرح نماد این بوده که مدارس را غربالگری کنند، بنابراین ضروری است سایر دستگاه ها نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند و نقش خود را به درستی و با قوت ایفا کنند.


معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل اموزش و پروش استان البرز در پایان با اشاره به مشکلات موجود همچون اعتیاد، اختلالات روانی و... از نمایندگان ارگان ها درخواست همراهی هرچه بیشتر را داشتند.

دانش آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار