مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

طرح «نماد» در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار سازنده است

بجنورد (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح ملی «نماد» در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه هدف، سازنده است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نماد» در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار سازنده است

امیر تجلی نیا در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: مراقبت از دانش آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر، آموزش ۱۰ مهارت زندگی، غربالگری، حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری و مهارت آموزی به دانش آموزان، والدین و معلمان در طرح نماد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از جمله فوریت های روانی اجتماعی طرح نماد شامل فرار از منزل، خودکشی، بی سرپرستی و بدسرپرستی، آزار جنسی، اعتیاد و بزهکاری است که دانش آموزان می‌توانند با خط ملی ۱۵۷۰ تماس حاصل کنند و مشاوران و کارشناسان به صورت محرمانه آنها را راهنمایی می کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمرکز فعلی آموزش و پرورش باید بر روی موضوع آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان و کمک به انتخاب آزادانه رشته استوار باشد.

در ادامه بیان کرد: طرح ملی نماد؛ نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان سراسر کشور که شامل دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در استان ها است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این امر با هدف شناخت و شکوفایی استعدادها و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی میان این قشرضروری است.

محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اهمیت برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان افزود: استفاده حداکثری از دانش آموزان در برنامه های فرهنگی،حرفه آموزی، کار آموزی، مذهبی و صنایع به عنوان برنامه های اوقات فراغت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است انتخاب رشته دانش آموزان با نگاهی عمیق و کارشناسی انجام شود، افزود: هدایت تحصیلی متناسب با علاقه دانش آموزان، احتمال دستیابی به موفقیت را افزایش خواهد داد.

در پایان این جلسه از هشت نفر از مدال آوران المپیادهای علمی کشور تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار