مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

داشتن ارتباط نزدیک با مردم رویکرد مردم محوری را تبدیل به عمل می‌کند

تبریز (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش داشتن ارتباط نزدیک با مردم را سند تبدیل رویکرد مردم‌داری، مردم محوری و خدمت به مردم به عمل عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
داشتن ارتباط نزدیک با مردم رویکرد مردم محوری را تبدیل به عمل می‌کند

سید مجتبی هاشمی در خصوص اهداف تشکیل میز خدمت مردمی گفت: دولت سیزدهم با شعار عدالت محوری، شفافیت و مردم داری و با اعتماد مردم تشکیل شد و برای اینکه این شعارها به منصه ظهور گذاشته شود در طول خدمت شرایطی فراهم آمد تا عمده خدمات برای رفع مسائل مردم و برنامه ریزی برای اداره کشور منطبق با نیاز ها و حل مسائل و مشکلات مردم باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای اینکه رویکرد مردم داری و مردم محوری و خدمت به مردم در برنامه به عملیات تبدیل شود باید شرایطی پیش بیاید تا دولت مردان بتوانند از نزدیک با مردم در ارتباط باشند و وضعیت جدید را با نیازهای مردم بسنجند و عمده گرفتاری های مردم را تشخیص بدهند.

وی تصریح کرد: با استقرار دولت و ایجاد سفرهای رئیس جمهور محترم حضور میدانی کمک شایانی است که با تشکیل میز خدمت مردمی دستگاه های اجرایی، گفت و گوهایی که اتفاق می افتد و مسائلی که در کف جامعه رخ می دهد مستقیم توسط مردم مطرح و توسط دولتمردان این نیازها از نزدیک دیده شده، شناسایی و رفع شوند.

هاشمی به حضور موثر آموزش و پرورش در میزخدمت در سفرهای قبلی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفرها با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار وزیر سه روز کاری در تبریز خواهیم بود و بالطبع آشنایی با دیدگاه های مردمی، انتقادات، پیشنهادات و مراجعات شخصی راهبری در برنامه ریزی کلان آموزش و پرورش ایجاد می کند.

وی افزود: طبیعتا یکی از اتفاقاتی که ما آن را دنبال می کنیم شناسایی معضلات کلی در سطح عمومی تری از جامعه در بین فرهنگیان است و احتمالا برخی ریشه کشوری داشته که در پایان سفر به سمع و نظر مقام عالی وزارت می رسد تا در برنامه ریزی آتی لحاظ شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: عزیزانی که در میز خدمت حضور دارند نمایندگان تام الاختیار وزیر در تمام حوزه ها هستند و در هر سفر در کارگروه ویژه مختص این امر با عنوان "صدای مردم" مسائل استان شناسایی و رویکردهای سفر معین می شود.

هاشمی اذعان کرد: حضور میزهای مردمی برای حل مسائل است و بنا به مشکلاتی که وجود دارد برخی با حضور و مداخله به هنگام رفع می شوند و برخی نیاز به کار کارشناسی دارد و برخی مبتنی بر قوانین و مقررات بوده و حل و فصل آن زمانبر است ولی آنچه مهم می باشد طرح مشکلات و نیت حل مسئله برای مسئولانی است که پای کار آمده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاتر پاسخگویی به مشکلات با مراجعات گسترده مردم مواجه هستند و این اعتماد نقطه امیدی برای دولت و نظام است و بعد از برگزاری میز خدمت جلساتی در اداره کل و وزارت انجام می گیرد و طی آماری مسائل تحلیل شده و عمومیت نوع مسائل استخراج و راهکارها ارائه می شود و تلاش این است که نظر مقررات قانونی و فراهم بودن امکانات اجرا هیچ مراجعه ای بدون پاسخ نماند چرا که این رویداد را نوعی سرمایه می دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار