سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

امر به معروف عملی اثرگذارتر در مقایسه با تبلیغ زبانی است

تبریز (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تمدن نوین اسلامی، این امر را عملی اثرگذارتر در مقایسه با تبلیغ زبانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امر به معروف عملی اثرگذارتر در مقایسه با تبلیغ زبانی است

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دین اسلام، دین محبت، مهربانی و عطوفت و صداقت است و بنا بر این دین اول باید در تمامی کارها خوبی‌ها مطرح شود، زیرا که عطوفت و مهربانی خداوند بسیار وسیع است. لازم است که عملکردهای مثبت و صحیح را در جامعه رسانه ای کنیم و اذهان همگان را با اقدامات صحیح و‌ دستآوردها امیدوار کننده آشنا سازیم.

وی افزود: امر به معروف عملی در مقایسه با تبلیغ زبانی بسیار اثر گذارتر است و برای دانش آموزان بسیار پسندیده خواهد بود. امر به معروف قضیه ای ملی است که آموزش و پرورش تنها یکی از نهادهای موجود در این ستاد است و نباید از دیگر فرصت ها غافل شد و باید از ظرفیت سایر سازمان ها نیز بهره گرفت.

وی ادامه داد: گفتار معلم تعلیم و رفتار وی تربیت است و نقش معلم بر رفتار و‌گفتار دانش آموزان غیر قابل کتمان است‌ چرا که آنان آشناترین افراد به روحیات دانش آموزان هستند. معلم باید با د انش آموز دوست باشد تا تاثیر گذاریش روی وی دو چندان باشد.

محمود هادی در ادامه جلسه گفت: فریضه امربه معروف در جامعه ما مظلوم واقع شده و افراط های انجام یافته در این خصوص چهره آن را مخدوش کرده است در حالی که جامعه نیازمند آن است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی ار منکر استان گفت: این فریضه موهبتی الهی است که باید آن را قدر دانست و برای حفظ آن کوشید چرا که بهبود فضای جامعه در گرو همفکری و پیشنهاد تمام اعضای آن است.

این مقام مسئول ‌گفت: امربه معروف مختص حجاب نیست و با اشاره به طرح گام (گشت ارشاد مسئولین) بر لزوم تبیین تمام جنبه های امر به معروف تاکید کرد.

وی افزود: باید توجه و تمرکز بر معروف های موجود در جامعه که خود کاهنده منکر و ایجاد کننده فضای امید است، باشید.

پناه علی حسین زاده نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالین حوزه نماز و بیان اینکه تمام کارهای ما در آموزش و پرورش با ماهیت امر به معروف است ابراز امیدواری کرد با تلاش های همکاران این حوزه و همکاری فرهنگیان عزیز همچون سابق در صدر فعالیت های مرتبط با نماز در کشور باشیم.

معاون فرهنگی و پرورشی استان با یادآوری جشن تکلیف و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از این اقدام و همچنین مراسم روزه اولی ها گفت: باید فعالیت های عملی را به سمت فضای داخل کلاس نیز سوق دهیم.

وی همچنین با اشاره به طرح یاوران و یادآوران معروف گفت: هدف اصلی این گروه ها بیان اقدامات مثبت انجام یافته در مدرسه در میان دانش آموزان و فرهنگیان است.

وی همچنین با اشاره به پویش "بی تفاوت نباشیم" گفت: همه ما مسئول رویدادهای جاری جامعه هستیم.

غلامرضا علیزاده معاون پوهش ، برنامه ریزی وتوسعه منابع استان گفت: امربه معروف و نهی از منکر کار هر کسی نیست و‌ باید افراد مسئول این امر دارای تخصص و تعهد لازم بوده و شناخت کافی از فضای کلاس و مدرسه داشته باشند.

وی ادامه داد: لازمه امر به معروف بهره گیری از آموزش های کافی و داشتن سبقه خوش در زندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار