تداوم ناپایداری‌های جوی در ۱۵ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار رشد ابرهای همرفتی و ناپایداری جوی از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها،‌ طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم ناپایداری‌های جوی در ۱۵ استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، برخی مناطق سمنان،‌ یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران،‌ البرز، قزوین،‌ زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه در اردبیل،‌ آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز غربی و مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، و سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از مرکزی کشور و روز جمعه در شمال شرق،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب شرق کشور رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

امروز در قم، نیمه جنوبی تهران،‌ جنوب البرز، شمال مرکزی،‌ جنوب و شرق کرمان، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان،‌غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، سه‌شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق، چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق،‌ شرق و برخی مناطق سمنان در برخی ساعات وزش باد شدید ،‌وقوع پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد.

امروز شمال خلیج‌فارس و از سه‌شنبه تا آخر هفته دریای خزر مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار