مدیریت بحران: تهرانی‌ها از تردد در حاشیه رودها و ارتفاعات پرهیز کنند

تهران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با پیش‌بینی وقوع رگبار و وزش باد شدید از ۱۵ تا ۱۷ خردادماه، از مردم تهران درخواست کرد از تردد در حاشیه رودها و ارتفاعات خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت بحران: تهرانی‌ها از تردد در حاشیه رودها و ارتفاعات پرهیز کنند

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر امروز دوشنبه ۱۵ تا روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه شاهد احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد و احتمال بارش تگرگ در استان تهران به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود و توصیه اکید مدیریت بحران احتیاط در تردد و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره احتمال فعالیت سامانه دوم مبنی بر وقوع ناپایداری محلی و وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب نیز هشدار داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در مدت زمان مذکور وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا را در استان تهران به ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و غربی خواهیم داشت.

یزدی مهر همچنین از آماده باش ستاد مدیریت بحران خبر داد و تاکید کرد: توصیه مدیریت بحران در خصوص وقوع سامانه دوم احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع و داربست‌ها است تاکید می‌شود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و همه شهروندان از قرار گرفتن خود و پارک خودروها زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان گروه های حساس به خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی و قلبی می‌خواهیم در زمان‌های کاهش کیفیت هوا و بروز گرد و غبار از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار