با حضور نماینده دانش‌آموزان قم در مجلس دانش‌آموزی کشور صورت گرفت

پیگیری مسائل دانش‌آموزان در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی

قم(پانا)- مسائل مبتلابه دانش‌آموزی در دیدار امید محمدی نماینده دانش‌آموزان استان قم در مجلس دانش‌آموزی کشور و رییس مجلس دانش‌آموزی پسران استان با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مسائل دانش‌آموزان در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی

امید محمدی نماینده دانش آموزان استان قم در مجلس دانش آموزی کشور و رییس مجلس دانش آموزی پسران استان به منظور پیگیری پاره‌ای مسائل مربوط به کنکور و ... با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

محمدی در این دیدار با اشاره به مسائل پیرامون کنکور اظهار کرد: بلا تکلیفی دانش آموزان به جهت تصمیمات ناهماهنگ برخی دستگاه های ذیربط به عاملی استرس زا تبدیل شده و دانش آموزان قادر نیستند برنامه ریزی دقیقی برای کنکور داشته باشند.

وی افزود: حذف دروس عمومی سبب افزایش تمرکز بر دروس تخصصی شده اما در برابر این تصمیم، تاثیر گذاری بیش از اندازه دروس عمومی در امتحانات نهایی و تشریحی بودن آن، سبب بی برنامگی دانش آموزان و آسیب های روحی و روانی برای داوطلبان شده است.

رئیس مجلس دانش آموزی استان قم پیشنهاد داد: ارزشیابی برخی دروس از جمله دروس عمومی بهتر است به صورت پژوهش محور و کارگاهی باشد تا آزمون های کتبی و مسلما این امر سبب یادگیری بهتر آن دروس و تمرکز دانش آموزان در ایام امتحانات برای دروس تخصصی می شود.

وی تصریح کرد: حمایت های مالی از دانش آموزان کنکوری به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم امری لازم است زیرادست منفعت طلبان کوتاه شده و دانش آموزان هم همانند دانشجویان از بن های تخفیفی و وام ها بهره مند می شوند.

نماینده دانش آموزان قم در مجلس دانش آموزی کشور همچنین نکات مهمی را نیز در مورد ظرفیت ها و توانمندی های سازمان دانش آموزی و انتظاراتی که از آن می رود، بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نیز با استقبال از مباحث مطرح شده و تقدیر از تلاش ها و پیگیری ها و دقت نظرهای رییس مجلس دانش آموزی پسران استان قم بیان کرد: مباحث عنوان شده قابل پیگیری است و بخصوص مسائل مربوط به کنکور می بایست به کمک مجلس دانش آموزی و با نظرسنجی از کارشناسان و دانش آموزان نخبه و از طریق ارتباطات مجلس شورای اسلامی با نهاد های ذیربط همچون سازمان سنجش مطرح شود.

دانش آموزخبرنگار: محمدحسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار