‌مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

۲۵۶ اثر منتخب به مرحله کشوری جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری راه یافتند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از راهیابی 256 اثر منتخب به مرحله کشوری جشنواره عصر جدید یاددهی - یادگیری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۶ اثر منتخب به مرحله کشوری جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری راه یافتند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ محمد محمدی، ارزیابی معلمان در خصوص پیشرفت روند ارزیابی جشنواره عصر جدید یاددهی - یادگیری اظهار کرد: تا کنون مراحل ارزیابی مجازی و برگزاری جلسات گفتمان حضوری انجام شده و تعداد ۲۵۶ اثر منتخب به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

وی افزود: فرایند ارزیابی اولیه و مجازی این آثار با مشارکت ۲۵۶ سَرداور که از طرف استان‌ها معرفی شدند، انجام گرفت. در این فرایند به نحوی عمل شد که اثر هر استان به صورت چرخشی توسط استان دیگر بررسی شود و تمامی داوران که از مدرسان طرح شهید همت هستند در این ارزیابی سهیم شدند.

مدیرکل دفتر دبستانی معاونت آموزش ابتدایی اذعان داشت: داوری و ارزیابی در تمامی مراحل جشنواره توسط مخاطبین شرکت‌کننده در مرحله عملی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که شرکت‌کنندگان در گفتمان آموزشی پس از ارائه تدریس معلمان در جلسات عملی، نظرات خود را در نمون‌برگ‌های ارزیابی ثبت کرده و پس از هر تدریس توسط یک نفر صاحب‌نظر (مدرس استانی و منطقه‌ای برنامه شهید همت و یا خود همکار ارائه‌کننده) به سؤالات مخاطبین پاسخ داده شده است.

محمدی با اشاره به مشارکت بالای معلمان در این جشنواره، بیشترین مشارکت در طراحی آموزشی و ارائه تدریس را در درس فارسی اول با ۲۴ درصد و بیشترین مشارکت در بحث گفتمان آموزشی را نیز با ۲۰ درصد متعلق به پایه اول ابتدایی اعلام کرد.

وی همچنین تصریح کرد: این جشنواره با هدف تجربه‌آموزی و ایجاد گفتمان آموزشی بین معلمان مجری طرح شهید همت و بسته زبان‌آموزی پایه اول ابتدایی برگزار شده و فضای آن به دور از هرگونه رقابت کاذب است.

بنا بر این گزارش؛ مراسم افتتاحیه جشنواره کشوری عصر جدید یاددهی - یادگیری که با تاکید بر ترویج گفتمان موثر آموزشی - تربیتی ویژه معلمان دوره ابتدایی مجری طرح شهید همت شکل گرفته؛ از یکشنبه ۱۸ تیر۱۴۰۲ طی 3 روز در مصلی تهران و در امتداد رویداد تحولی «الف تا» برگزار خواهد شد و معلمان منتخب در دروس مختلف و پایه‌های اول تا ششم نسبت به ارائه تدریس اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار