با 300 میلیون تومان در این مناطق خانه رهن کنید

تهران (پانا) - در شرایطی که وام اجاره مسکن در تهران 70 میلیون تومان پیش‌بینی شده اما رهن کامل یک آپارتمان 50 تا 60 متری در محله‌های مرکزی تهران حداقل حدود 300 میلیون تومان تمام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
با 300 میلیون تومان در این مناطق خانه رهن کنید

موضوع وام ودیعه مسکن از سال گذشته آغاز شده و قرار است امسال هم تمدید شود. با توجه به شرایط تورمی بالا رفتن بی‌رویه اجاره‌ها وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده است که امسال بیش از سال گذشته از این طرح استقبال شود اما مبلغی که برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده در برابر مبلغ رهن و اجاره‌ای که این روزها میان مالک و مستأجر معامله می‌شود قطره از دریاست.

بر اساس آخرین تغییرات وام ودیعه مسکنی که امسال در اختیار مستاجرین قرار خواهد گرفت، شامل 100 میلیون تومان برای تهران بزرگ، 70 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و مبلغ 40 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر است. بازپرداخت این وام‌ها 5 سال است.

مبلغ 70 میلیون تومان وام برای تهران بزرگ درحالی‌ مطرح شده که بررسی پانا نشان می‌دهد برای رهن کامل یک خانه 50 تا 60 متری در مرکز تهران به‌طور متوسط 300 میلیون تومان باید سرمایه داشت و با این سرمایه آپارتمان‌هایی با مقیاس کوچک و با سال ساخت بالای 10 سال در طبقات بالاتر آپارتمان‌هایی که آسانسور ندارند امکان رهن وجود دارد.

نکته دیگر بازپرداخت 5 سال این وام‌هاست درحالی‌که قراردادهای رهن و اجاره عموماً یک‌ساله تمدید می‌شود و برخلاف اینکه دولت اجازه افزایش 20 تا 25 درصدی بیشتر را نداده اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که افزایش اجاره‌ها بیش از این درصدهای تعیین‌شده دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار