در نشست تور رسانه ای خبرنگاران استان با مدیران و ناظران طرح ملی مطرح شد؛

طرح تامین و انتقال آب شرب میانه در مرحله بهره برداری قرار دارد

اختصاص ۱۰ برابری اعتبار به سد گرمی چای در دولت سیزدهم

تبریز(پانا)- در نشست تور رسانه ای خبرنگاران استان با مدیران و ناظران طرح ملی تامین و انتقال آب شرب میانه، اختصاص 10 برابری اعتبار به سد گرمی چای در دولت سیزدهم و خبر بهره برداری قریب الوقوع این پروژه مطرح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح تامین و انتقال آب شرب میانه در مرحله بهره برداری قرار دارد

مردم میانه بیش از ده سال است منتظر تکمیل طرح تامین آب شرب سالم و با کیفیت و رفع مشکل کمبود آب در فصل تابستان هستند، در دولت سیزدهم یکی ازمصوبات و وعده های رئیس جمهور در سفر استانی به مردم میانه، تامین اعتبار و به پایان رساندن طرح تامین وانتقال آب شرب میانه بود، با توجه به تخصیص 10 برابری اعتبارات در دوسال گذشته و پیشرفت قابل توجه طرح، به زودی مردم شهر میانه و روستاهای مسیر خط انتقال از نعمت آب شرب سالم و با کیفیت بهره خواهند برد و شاهد کمبود آب نخواهند بود.

محمد عزیزی راد مدیرکل روابط عمومی استانداری با اشاره به دستور استاندار آذربایجان شرقی برای تدوین برنامه ای برای بازدید اصحاب رسانه در قالب تور رسانه ای خبرنگاران از طرح های در دست اجرا(قابل پیشرفت و قابل توجه) ، گفت هدف این طرح اطلاع رسانی ، شفاف سازی و امید آفرینی است و امروز تور رسانه ای خبرنگاران از سه طرح ملی تامین و انتقال آب شهر میانه که شامل سه پروژه آبگیری سدگرمی چای، تصفیه خانه و خط لوله انتقال آب بازدید کردند.

شهر میانه تابستان امسال با کمبود آب مواجه نخواهد شد

مدیر پروژه سد گرمی چای در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت با دستور رئیس جمهور در دو سال گذشته 10 برابر سال های 97 تا 99 برای تکمیل سد گرمی چای اعتبار تخصیص داده شده است و تمام تلاش و دغدغه دولت به پایان رساندن این طرح ملی و استفاده مردم از آب شرب سالم و رفع مشکل کمبود آب است.

وی با اشاره به رفع تنش آبی در تابستان پیشرو در شهر میانه با توجه به تکمیل این طرح ملی افزود: برای پیشرفت سریع طرح به دستور رئیس جمهور و پیگیری مسئولان، سد گرمی چای به صورت مرحله ای و فرازبندی به بهره برداری خواهد رسید و در مرحله اول پنج میلیون مترمکعب آب در پشت سد آبگیری شده است و 200 لیتر بر ثانیه به مرحله تصفیه خانه آب انتقال می دهد.

مجید امیری از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی سد گرمی چای خبر داد و گفت از نظر اعتبار برای تکمیل سد هیچگونه کمبودی نداریم و در زمان معین اعتبارات تخصیص یافته است و سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ میلیارد تومان و سال قبل ۱۵۸ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد و ۲۲۴ میلیارد تومان به صورت فاینانس و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۳ تخصیص یافت .

تکمیل 100 درصدی تصفیه خانه طرح انتقال آب شرب میانه

سرناظر تصفیه خانه طرح تامین آب شرب میانه ظرفیت فعلی این تصفیه خانه را ۴۶۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت این ظرفیت تا ۹۰۰ لیتر قابل افزایش است و 70 درصد از تجهیزات و تاسیسات ساخت داخلی کشوز که مورد تایید سازمان ها قرار گرفته استفاده شده است و تا امروز 240 میلیارد تومان برای تصفیه خانه هزینه شده است.

وی با اشاره به خط انتقال 43 کیلومتری این طرح از تصفیه خانه تا شهر میانه افزود در آخرین نمونه‌ ای که از آب تصفیه شده گرفتیم سختی آب در آن از ۸۰۰ به ۱۰۰ کاهش یافته و کدورت نیم شده و مردم میانه امسال آبی در حد استانداردهای بالا مصرف می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار