رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌وگو با پانا پیشنهاد داد:

کاهش ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی با ایجاد شهرک‌های گردشگری

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه باید بتوان اراضی درجه‌یک کشاورزی را با اجرای طرح یکپارچه‌سازی حفظ کرد، پیشنهاد داد شهرک‌های گردشگری در شمال دایر شود تا مردم به‌جای ویلا سازی از این شهرک‌ها در مواقع مسافرت استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی با ایجاد شهرک‌های گردشگری

رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «باید در اراضی غیر کشاورزی شهرک‌های گردشگری احداث کنیم تا این شهرک‌ها مورد استفاده مردم قرار بگیرد. درواقع باید نیاز جامعه موردتوجه قرار بگیرد و برای آن جانمایی داشته باشیم.»

تعریف شهرک‌های گردشگری و صنعتی در زمین‌های غیر کشاورزی

افلاطونی عنوان کرد: «خوب است در مناطق خوش آب و هوا شهرک‌های گردشگری برای موضوع گردشگری داشته باشیم و در مناطق صنعتی، شهرک‌های صنعتی برای موضوعات صنعتی وجود داشته باشد که مناسب برای فعالیت‌هایی مانند پرورش قارچ و گلخانه و این‌ها باشد. اگر این‌ها را نادیده بگیریم و یک‌پا بگوییم مردم حق ساختن ندارند طبیعی است که مردم می‌روند علی‌رغم غیرقانونی بودن می‌سازند.»

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: «موضوع دیگر فرهنگ‌سازی درزمینهٔ گسترش غلط ساخت ویلا در مناطق کشاورزی است. مردم واقعاً باید به این موضوع برسند که این زمین درجه‌یک برای کشاورزی وقتی تبدیل به بنا می‌شود آسیب به خود فرد، کشور و نسل آینده‌اش می‌رسد.»

طرح یکپارچه‌سازی اراضی زیرساخت‌های کشور را قوی می‌کند

افلاطونی عنوان کرد: «یکی از دلایلی که زمین‌های کشاورزی برای ساخت ویلا مصرف می‌شود به‌صرفه نبودن فعالیت اقتصادی در آن منطقه است اما راهکارش تلاش برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی است. این طرح زیرساخت‌های کشور را قوی می‌کند.»

افلاطونی عنوان کرد: «موضوع یکپارچه‌سازی اراضی اقدام مهمی است که می‌تواند به کاهش قیمت محصولات کمک کند و همین موضوع تا حدودی هم به مهار تورم کمک می‌کند و هم به رشد محصولات کشاورزی.»

با اجماع باید بتوانیم اراضی درجه‌یک خود را حفظ کنیم

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی اظهار کرد: «با این اقدامات و اجماع باید بتوانیم اراضی درجه‌ یک خود را حفظ کنیم. اراضی مانند شالیزارهای شمال محدود است و باید حفظ شود و این‌ها همه از اولویت‌هایی است که باید انجام شود.»

وی افزود: «یک مشکل عمده ما برای عملی‌کردن این طرح مهم تعارض قوانین و وظایف دستگاه‌هاست و مدیریت یکپارچه‌ای که باید در سرزمین داشته باشیم همین موضوع است. ما فرد متخلفی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام داده به دادگاه می‌فرستیم و این در حالی است که از دستگاه دیگری پروانه ساختمان دارد و باید به آن دستگاه هم تذکر داده شد و برخورد قانونی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار