بی‌توجهی برخی از دهیاران رودسر نسبت به مدیریت پسماند

رشت ( پانا) -  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت متاسفانه زباله اولویت اول دهیاران روستاها نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بی‌توجهی برخی از دهیاران رودسر نسبت به مدیریت پسماند

به گزارش اداره حفاظت محیط زیست استان، علی محمدپور گفت: زباله شهرستان، به‌ویژه زباله‌های حاشیه جاده‌های اصلی شهرها و روستاها یکی از معضل‌های زیست محیطی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رودسر ۵ شهر ۴ بخش و ۴۳۰ روستا دارد و از بزرگترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود، افزود: محیط زیست شهرستان با شهرداران و دهیارانی که نسبت به مدیریت پسماند بی‌توجه باشند، برخورد قانونی خواهد داشت و سال گذشته بیش از ده نفر از شهرداران و دهیاران رودسر به دادگاه معرفی شدند.

محمدپور ادامه داد: برخی از دهیاران به عنوان مدیران پسماند در روستا نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند و شاهد هستیم که مشکلات زیست محیطی نیز در این خصوص به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت زباله‌های روستایی اولویت برخی از دهیاران نیست و امسال بیش از ۵۰ نفر از دهیاران این شهرستان اخطار داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اشاره به اینکه در گذشته به دهیاران خودروهای حمل زباله داده شده بود اما پس از گذشت چند سال این خودروها مستهلک شده و یا به هردلیل دیگری، زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شود، گفت: نزدیک شدن زندگی برخی از روستاییان به زندگی شهری هم موجب شده که دیگر زباله هایشان را مدیریت نکنند و پس از جمع‌آوری زباله را در حاشیه راهها رها کنند.

وی در ادامه یکی دیگر از معضلات زیست محیطی در روستاها را افزایش ساخت ویلا دانست و گفت: زباله‌های صاحبان ویلا نیز بر زباله‌های روستاییان افزوده شده است.

محمدپور با بیان اینکه پر واضح است که توسعه ویلاسازی در نهایت منجر به تخریب محیط زیست منطقه می‌شود و باید همه نهادهای مربوطه در این مورد حساس باشند، گفت: فقط نمی‌توان به فرهنگ سازی در این خصوص بسنده کرد و برای حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماند، جلوگیری از ساخت بی‌رویه ویلاها و...نیاز به عزم ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار